پاسخ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به اعتراض شهروندان:
به دنبال هتک حرمت مهمانان و حاضران جشنواره رضوی توسط سایت های خبری هتاک و افراطی و بدون مجوز، که متاسفانه توسط برخی نهادهای خاص حمایت مادی و معنوی می شوند، برخی از شهروندان به تعلل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر این هتاکان اعتراض کردند.
کد خبر: ۲۷۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 11 August 2016
به گزارش تابناک یزد،در یکی از این اعتراض ها توسط اصلاح نیوز منعکس شده خاطرنشان شده که : «سایت های زنجیره ای بدون مجوز که معلوم نیست از کجا حمایت شده و چند سالی است سعی در متشنج کردن فضای دارالعباده با بهانه های مختلف دارند و هر حرکت و رویداد فرهنگی در استان را مورد حمله قرار می دهند، این بار با گستاخی تمام با گرفتن عکس هایی خاص از بانوان حاضر در این جشنواره بدون سانسور چهره،  مهمانان جشنواره را نماد یک مراسم" مبتذل برای هم نشینی، اختلاط و نمایش زیور آلات و مد مو و لباس معرفی کرده اند".
این شهروند سپس با اعتراض به تعلل مسئولان ذیربط نوشته است: «اداره کل ارشاد استان که نهاد نظارتی بر رسانه های مجازی است چرا در برخورد با این سایت های زنجیره ای بدون مجوز و حرمت شکن که سعی در مخدوش کردن چهره دارالعباده را دارند؛ تعلل می کند؟

در واکنش به این اعتراض علی غیاثی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت:
اولا یک سالن سینما متعلق به نمایش فیلم های جشنواره رضوی است و معلوم نیست برخی افراد برای جشنواره آمده اند یا سینما و دیدن سایر فیلم ها و یا برای خرید از بخش های تجاری ساختمان سینما ؟
ثانیا اگر برای دیدن فیلم های چشنواره آمده باشند هم این افراد که از کره ماه نیامده اند از کوچه و خیابان آمده اند و...
سوم اینکه این نوع عکس ها توسط رسانه های غیرقانونی و حتی رسانه ملی برای راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و.... به عنوان نقطه مثبت به جای یک بار چندین بار پخش می شود.
چهارم سوالی از سایت های غیرقانونی داریم ابن است که زیرپا گذاشتن قانون مطبوعات و فعالیت غیرقانونی آنها بدتر است یا پیدابودن بخشی از موی یک خانم و زیر سوال بردن یک جشنواره ای با عنوان امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع)
وی سپس عکس گرفتن بدون اجازه از یک بانوی مسلمان حتی اگر حجاب را کامل رعابت نکرده است را فاقد وجهه شرعی و قانونی دانست و خطاب به این جنجال آفرینان اظهار داشت: اگر فرد یا افراد مورد نظر به دستگاه قضایی شکایت کنند، حق دارند و شما محکوم خواهید بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به چگونگی ایفای مسئولیت خویش و  اقدامات بازدارنده قانونی که باید در برابر سایتهای بدون مجوز که به طور مکرر به هتاکی به شهروندان و مسئولان روی آورده اند، داشته باشد  هیچگونه اشاره ای نکرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
خب دلیلش معلومه برخی دایه عزیزتر از مادر شدن.
با اینکار دارند ریشه حاکمیت رو میزنن.
دوستی خاله خرسه که میگن به این افراد خطاب میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار