یادداشت تابناک یزد:
آنقدر ضعف ساختاری و برنامه ای در مدیریت افکارعمومی در استان یزد در دولت تدبیر و امید ریشه دار است که باید به حداقل ها قناعت کرد.
کد خبر: ۲۶۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 30 July 2016
به گزارش تابناک یزد، یاسر دهقانی از دانش آموختگان حوزه علوم سیاسی در یادداشتی برای تابناک یزد نوشته است:
از ابتدای انتخاب محمدعلی طالبی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و رئیس شورای اطلاع رسانی استان یزد، ضعف راهبردی و اجرایی در حوزه مدیریت افکارعمومی در استان یزد آغاز شد.
این ضعف در شاخص های مختلف متبلور است به طوری که بارها صدای مسئولان را هم درآورده است، اما مسئولان ارشد استان در این حوزه آنقدر ضعیف هستند که حتی برای انتشار اخبار دفتر و حوزه خود هم با چالش مواجه هستند.
ضعف در ارتباط و بهره برداری از رسانه های جریان مختلف، عدم بهره گیری از صدا و سیمای استانی، عدم توان لازم برای مدیریت و ایجاد راهبرد مشترک در روابط عمومی های استان، عدم توان لازم برای برخورد با چالش های رسانه ای و ده ها مورد دیگر از جمله مواردی است که طالبی به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان یزد نتوانسته از پس آن برآید.
برخی صاحب نظران سیاسی در ابتدای انتصاب میرمحمدی به عنوان استاندار یزد  از تلاش یک جریان برای "عاصی " ساختن میرمحمدی سخن گفتند. دکتر عاصی اولین استاندار دولت احمدی نژاد در یزد بود که در کمتر از دو سال از فعالیت خود یکی از ضعیف ترین دوره های توسعه ای استان را شاهد بودیم و سرانجام هم به دلیل "میگرن" استعفا داد و رفت.
مسئولیت زمین خوردن بخش مهم مدیریت افکارعمومی در استان بر عهده رئیس شورای اطلاع رسانی است و او با گذشت صدها روز از نشستن بر صندلی معاون سیاسی هنوز نمیداند چه می خواهد بکند.
 معلوم نیست چه کسی به او گفته است در برابر انتقادات ، چالش ها، دورغ ها و تهمت سکوت کن و او تقریبا همیشه سکوت کرده است ولی نمی داند سکوت یکی از راهبردهای رسانه ای است و الزاما همیشه جواب نمی دهد.
روزانه اخبار دروغ و کذب علیه دولت در استان توسط جریان خاص منتشر می شود وبعضا آنقدر تکرار می شود که دولتی ها هم باور می کنند.
در رسانه ها از استاندار یزد چهره ای ساخته شده است که فقط برای شرکت در ختم و سالگرد در یزد حضور پیدا می کند و عنوان ضعیف ترین استاندار بعد از انقلاب در یزد کم کم به او وارد می کنند.
برخی طنزپردازان یزدی در واکنش به عدم اقتدار دولت در استان در جریان های سیاسی و اجتماعی و تصمیم گیری در استان توسط برخی مسئولان نظامی و حتی برخی ائمه جمعه روستاها، به استان یزد، لقب"ول شدگان" را داده اند و همه این اتهامات و سخن ها به دلیل ضعف در یک بخش ساده و حیاتی و در عین حال مهم مدیریت استان یزد است.
چندی پیش برای یک دستاورد بزرگ در عرصه گردشگری و میراث فرهنگی استان با ثبت جهانی چند قنات در یونسکو رخ داد. به جز چند رسانه که اخبار آن را پوشش دادند متاسفانه حتی در سخنرانی های مسئولان ارشد استانی، ذکر خیر هم نمی شود.
بی سوادی رسانه ای مسئولان ارشد استان ریشه ای است واین نقدها هم دردی دوا نمی کند.
عدم ملاحظه و در نظر گرفتن  چند نکته ساده یعنی بی تدبیری، یعنی کم توجهی، یعنی همان چیزی که حامیان دولت به صورت کلی می گویند ضعف رسانه ای دولت. این یک مورد مصداقی و کوچک بود. همین نکات کوچک در سال پایانی دولت گریبان می گیرد اگر به آن توجهی نشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار