کد خبر: ۲۶۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 30 July 2016
به گزارش تابناک یزد، با وجود آنکه نمایش فیلم «فروشنده» قطعی شده، هنوز مشخص نیست که آیا این فیلم به عنوان گزینه احتمالی سینمای ایران برای اسکار 2017، در موعد مقرر یک هفته نمایش عمومی را خواهد داشت یا در صف شورای صنفی نمایش، این فرصت از دست خواهد رفت؟

 فیلم «فروشنده»، تازه‌ترین ساخته فرهادی، پس از درخشش در جشنواره کن، اکنون در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF) به نمایش درمی‌آید؛ رویدادی که به عنوان آغازگر کمپین فرهادی برای جوایز اسکار 2017 معرفی شده و ظاهراً پس از تورنتو، جشنواره‌ها و جوایز دیگری چشم‌انتظار این کارگردان سینمای ایران را می‌کشد.

همزمان با گردش «فروشنده» در جشنواره‌های بین‌المللی، اکران این فیلم ـ که قرار بود از ایران آغاز شود ـ هنوز سرنوشت دقیقی ندارد. در حالی که تصور می‌شد، چهارم مردادماه سرنوشت اکران این فیلم مشخص شود، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش چهار روز پیش گفت: «در جلسه امروز شورای صنفی نمایش هیچ قراردادی درباره این فیلم ارائه نشده است و زمان قطعی اکران فیلم «فروشنده» هنوز مشخص نیست».

آیا «فروشنده» به اسکار 2015 می‌رسد؟

این در حالی است که پس از پایین کشیده شدن فیلم‌های کنونی، فیلم‌های بعدی نیز مشخص شده‌اند و با پایان اکران «عادت نمی‌کنیم»، «سایه» و «آب‌نبات چوبی»، نوبت به اکران وسیع «لانتوری»، «این زن حقش را می‌خواهد» و «آس و پاس» می‌رسد. به همین دلیل مشخص نیست که آیا اکران عمومی فیلم «فروشنده» تا هفته نخست مهرماه تحقق خواهد یافت؟

مطابق با قوانین جوایز اسکار، فیلم‌هایی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند که پیش از سی ام سپتامبر (نهم مهرماه) حداقل یک هفته اکران داشته باشند؛ بنابراین، فیلم فرهادی باید حداکثر تا دوم مهرماه اکران شده باشد تا بتوان این فیلم را نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی کرد، در غیر این صورت، باید یکی دیگر از فیلم‌های ایرا را به آکادمی معرفی نمود!

البته پیش از پایان مهلت اکران، مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی پایان خواهد یافت و مطابق با قوانین آکادمی علم و هنرهای سینمایی (اسکار)، حداکثر زمان معرفی فیلم‌ها به آکادمی 22 مرداد یعنی کمتر از دو هفته دیگر است اما هنوز اعلام قطعی درباره معرفی «فروشنده» به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار صورت نپذیرفته است.

به گزارش «تابناک»،به نظر می‌رسد، در روزهای آینده، سرنوشت نماینده ایران در اسکار رسما مشخص و فیلم فرهادی به عنوان نماینده ایران معرفی شود و اگر امکان اکران عمومی این فیلم تا دوم مهرماه در یکی از گروه‌های سینمایی فراهم نشود، این اثر احتمالاً در گروه آزاد به نمایش درخواهد آمد تا شرایط حضور در اسکار را به دست آورد و سپس در قالب یک گروه سینمایی اکران خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار