امام جمعه یزد گفت: ایده‌های انقلاب باید برای دنیا روشن شود و غفلت در این زمینه مذموم است.
کد خبر: ۲۶۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 29 July 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه نباید از توانمندی‌های درون خود و توانمندی‌های دشمن غفلت کنیم، اظهار داشت: غفلت از این دو موضوع لطمات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و لازم است از استعدادهای درون کشور و نعمت‌های خدا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی افزود: غفلت از توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی و ... مذموم است و لازم است از نظر فرهنگی مدارج علمی بالایی را طی کنیم تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و از نظر ایمانی و مذهبی نیز لازم است مردم را تقویت کنیم.

ناصری خاطرنشان کرد: اگر مبنا را بر اختلاف و کارهای بیهوده بگذاریم، توانمندی‌های درون از بین می‌رود همچنان‌ که بخشی از این توانمندی‌ها از بین رفته و بی‌توجهی به فطرت توحیدی فرزندان و تربیت دینی آنها بخشی از این غفلت‌ها بوده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر ما غفلت کنیم، دشمن قوی‌تر ظاهر می‌شود و روی فرزندان این مرز و بوم سرمایه‌گذاری می‌کند و از استعدادهای آنها در راستای تامین منافع خود استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد: باید از مسائل همه دنیا مطلع باشیم و نسبت به پیشرفت‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی و علمی آگاهی کسب کنیم، در مورد توطئه‌هایی که علیه کشور ما چیده می‌شود نیز کسب اطلاع کنیم و از بی‌تفاوتی و غفلت نسبت به مسائلی که در دنیا می‌گذرد بر حذر باشیم.

ناصری تاکید کرد: رایزنان فرهنگی و سفرای ایران در کشورهای مختلف باید با چشم و گوش باز و هوشیار به مسائل مختلف دنیا نگاه کنند و تسلط کافی نسبت به مسائل کشورها داشته باشند و مسؤولان کشور را از آنچه در سایر کشورها در حوزه‌های سیاسی، علمی، نظامی، دینی و ... می‌گذرد، آگاه کنند تا در صورت نیاز بتوانیم به موقع اقدام کنیم و از دنیا عقب نمانیم.

خطیب جمعه یزد همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی نسبت به ایده‌های انقلاب در دنیا تاکید کرد و یادآور شد: برخی کشورها اهداف و ایده‌های انقلاب اسلامی ایران را وارونه می‌فهمند و وارونه مطرح می‌کنند به همین دلیل مردم برخی کشورها نگاه خوبی به ایران ندارند که این امر به دلیل کج‌فهمی آنها از اهداف و ایده‌های انقلاب و مردم ایران است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه امام خمینی(ره) منادی وحدت میان شیعه و سنی بود اما کشوری نظیر عربستان مدام ایران را تفرقه‌افکن و دشمن اهل سنت معرفی می‌کند که این اقدام غرض‌ورزانه مردم این کشور را به دلیل نا‌آگاهی از موضوع نسبت به ایران بدبین می‌کند و لازم است مسؤولان وزارت خارجه و سفرا نسبت به این موارد روشنگری لازم را انجام دهند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و تسلیت به مناسبت این روز ادامه داد: در دوران قبل از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به دلیل خفقانی که حکومت بنی‌امیه به وجود آورده بود، مردم نسبت به حکومت و دین بدبین شده و اعتقاداتشان متزلزل شده بود و بسیاری از فرقه‌ها نیز از آن زمان شکل گرفت.

وی گفت: در دوران امام صادق(ع) که اواخر حکومت بنی‌امیه بود و جنگ بر سر خلافت در گرفته بود، فرصتی کوتاه برای امام ایجاد شد و ایشان یک تحول عظیم و بزرگ دانشگاهی به وجود آوردند و اساس و مبانی اسلام را برنامه‌ریزی کردند به همین دلیل نیز دوران ایشان، دوران شکوفایی دین اسلام و علوم مختلف بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار