یک حقوقدان معتقد است: شهروندان می‌توانند با مراجعه به دادسرا از ارسال‌کننده پیامک ناشناس شکایت کنند.
کد خبر: ۲۶۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 29 July 2016
به گزارش تابناک یزد،  در پی ارسال پیامک از منبعی ناشناس به مردم اردکان و تهدید به اقدام قانونی علیه شهروندان اردکانی که اقدام به نصب تصویر سید محمد خاتمی بر روی خودروهای خود کرده اند خبرنگار اصلاح نیوز برای پیگیری و بررسی وجهه قانونی این موضوع به مصاحبه با نعمت احمدی، حقوقدان مطرح کشور پرداخت.
نعمت احمدی در این باره گفت: بحث اول این است که فرستندگان این پیامک اقدام به کنکاش کرده و شماره تلفن همراه را با شماره خودرو تطبیق داده اند و خود این عمل جرم است. در وهله دوم هیچ کجا رایی صادر نشده که جناب آقای خاتمی ممنوع التصویر یا ممنوع البیان باشند. به صورت شفاهی زیاد در این مورد صحبت شده اما تاکنون رای دادگاه ابلاغ نشده. حتی شورای عالی امنیت ملی هم مصوبه ای در این مورد نداشته است. صحبت های سخنگوی قوه قضاییه هم در این مورد دقیق نیست چرا که برای ممنوع التصویری باید دادگاهی تشکیل شود و اصولا دادستانی تهران صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد. چرا که جناب آقای خاتمی روحانی است و دادگاه ویژه روحانیت باید به اتهامات احتمالی رسیدگی کنید.
نعمت احمدی در پایان گفت: شهروندانی که این پیامک را دریافت کرده اند با مراجعه به دادسرا می توانند به اتهام تهدید مردم و سوء استفاده از مقام و قدرت از ارسال کنندگان این پیامک شکایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار