مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از اجرای طرح ملی «تکریم حافظان صحیفه سجادیه» در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 28 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد با اشاره به برگزاری طرح تکریم حافظان صحیفه سجادیه اظهار کرد: طرح ملی «تکریم حافظان صحیفه» یکی از طرح‌هایی است که توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان برنامه‌ریزی شده است و در این راستا نیز ما در استان یزد با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این طرح را دنبال می‌کنیم.
وی گسترش عمومی فرهنگ مطالعه ارزشمند صحیفه، کیفی‌سازی و هدفمندسازی برنامه‌های حفظ صحیفه در سراسر کشور و برگزاری مسابقات سراسری حفظ کل صحیفه سجادیه را از دیگر اهداف اجرای طرح ملی «تکریم حافظین صحیفه» برشمرد و افزود: پس از شناسایی حفاظ، مسابقات سراسری قبل از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان و یا قم انجام می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد عنوان کرد: حافظین شناسایی شده به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می‌شوند تا از آنان به عنوان استاد حفظ و برگزاری کرسی‌های ثابت صحیفه در سراسر کشور استفاده شود.
وی حفظ را مقدمه‌ای برای فهم بهتر و ترویج معارف صحیفه سجادیه دانست و گفت: از این پس در برنامه‌های مرتبط با کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از حافظین برتر صحیفه تجلیل خواهد شد.
رستگاری با اشاره به اینکه موسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور می‌توانند دبیرخانه کنگره را در شناسایی و سازماندهی حافظان صحیفه یاری دهند افزود: به پنج نفر از مدیران مجموعه‌هایی که در معرفی حافظان صحیفه با دبیرخانه کنگره همکاری داشته باشند به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی کربلای معلی اهدا می‌شود.
وی گفت: حافظان صحیفه سجادیه می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به نشانی اینترنتی www.emamsajad.com در بانک اطلاعاتی حافظان ثبت‌نام کنند.
رستگاری اضافه کرد: در گام‌های بعدی نیز بانک جامع اطلاعاتی مولفین و جلسات و کرسی‌های ثابت صحیفه سجادیه راه‌اندازی خواهد شد.
یادآوری می‌شود کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از شش سال پیش هرساله ۲۵ محرم، مصادف با سالروز شهادت زین العابدین با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی استان هرمزگان و به مرکزیت شهر بندرعباس برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار