انتقاد دوباره امام جمعه روستای محمد آباد یزد:
حجه الاسلام مدرسی دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی را دارای اشکال شرعی دانست و اظهار داشت: بانوان باید در مکان هایی که به طور اختصاصی در اختیار آن ها قرار گرفته است دوچرخه سواری کنند.
کد خبر: ۲۶۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 28 July 2016
به گزارش تابناک یزد،امام جمعه محمد آباد یزد دوباره طی انتقادی عجیب در مصاحبه با یکی از سایتهای اصولگرا البته بدون مجوز، ضمن تکذیب برخی اظهارات در خصوص موافقت علما درخصوص دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی گفت: مطلقا چنین چیزی صحت ندارد زیرا بر اساس فتوای مقام معظم رهبری و بزرگان دین دوچرخه سواری بانوان در اماکنی که محل رفت وآمد نامحرم باشد و جنبه عمومی داشته باشد شرعاٌ مجاز نیست.

مدرسی دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی را دارای اشکال شرعی دانست و اظهار داشت: تا زمانی که پارک ها به صورت اختصاصی به بانوان اختصاص پیدا نکند برگزاری دوچرخه سواری توسط بانوان در آن، محل اشکال بوده و نباید انجام شود. بانوان باید در مکان هایی که به طور اختصاصی در اختیار آن ها قرار گرفته است دوچرخه سواری کنند.

وی با ابراز گلایه از تحریف مواضع علمای استان در خصوص دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی تاکید کرد: بنده توقع دارم کسانی که برای مشورت با بنده به دفترم می آیند صداقت کلام را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
عناوین چنین مطالبی معمولا" سبب بشاشت یک محقق اقتصادی - اجتماعی اسبق دانشگاه تهران و فراتر ار هفتادساله را فراهم می کنند که ، به محض ورود ، « مطالبی نطلبیده » بلکه مجموعه مسائلی بی پاسخ به نظر می رسند :
- مگر در شریعت اسلامی ما احکام دوچرخه سواری هم وجود داشته است ؟ ( بدیع ! )
- این فتوای مقام معظم رهبری در باره دوچرخه سواری بانوان ، که انشاء الله کذب محض به نظر نمی رسد ، در کجا آمده است ؟ .
- در زمان حیات مفتی تا چه حد تفسیر تا حدٌ تعبیر و مشکوک به تحریف فتاوی ایشان ( اگر در این ارتباط وجود داشته باشد ...) « جایز » است ؟
- مگر زنان محترمه ، و در واقع از بنیانگذاران اسلام ، طول باغ بزرگی چون فدک را پیاده طی می کرده اند ؟ و سوار بر اشتر یا الاغ نمی شده اند ؟ ؛ یعنی در نفس این عمل سوار کاری در یک باغ یا پارک اِشکال وجود دارد ؟ یا باغ را قرق می کرده اند و آنگاه سوار می شده اند ؟! .
- آیا اصل تلفظ بر اَشکال سوارکاری نیست که ما آنرا اِشکال خوانده ایم ؟!
- آیا ملٌا کانی هستند که قصد فروش زمین یا باغ خود را برای ایجاد پارکهای خاصٌ بانوان در نظر گرفته و منتظر اند ؟! ( هیهات ، در عربستان وهٌابی هم چنین بدعتی وجود ندارد ) .
- « باید » و « نباید » که عملا" همان فتوا و حکم حکومتی باشد از مقام معظم ولی فقیه در مرکز است یا هرکسی در هر روستائی ؟
- آیا اینگونه حکم های ضمنی در چارچوب نظام و به خصوص سیاست وحدت اسلامی است یا برعکس ؟!
- و اگر مستندا" در چارچون نیست ( استنادش کجاست ؟ ) در جهت تقریب و تحبیب نزد فلان فرقه ... است یا عملا" ایجاد فرقه ای جدید در این دنیای اسلامیِ به اصطلاح هزارفرقه ، تقریبا" همه سبب تفرقه تا طالبان و النصره و داعش و ... بازهم ایجاد یک تفرقه و بحران جدید به نفع ؟...
- و اینهم به یادمان آمد که آیا در فروش دوچرخه هم میبایست خمس و سهم ... پرداخت ؟ ؛ که استفاده از آن حلال یا حرام شود ؟! و...
در هرحال بشاشتمان را مدیون خلٌاقیت آن بدیع پردازان گرامی میدانیم ! گرچه خود نمیدانیم که چرا نهایتا" اینقدر متاثر شدیم ؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار