بخشدار خرانق گفت: با افزایش دما و مصرف بالای آب و نبود مدیریت صحیح در مصرف، وضعیت آب شرب روستای خرانق از مرز بحران عبور کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 28 July 2016
به گزارش تابناک یزد،مجتبی خالصی  در بازدید از منابع آب روستای خرانق ، وضعیت موجود آب در روستا را بسیار بحرانی خواند و از مسئولان ذیربط خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در این روستا اقدامات لازم را انجام دهند.
وی پایین آمدن بیش از اندازه آب در منابع ذخیره آب روستای خرانق را بسیار نگران کننده خواند و اضافه کرد: وضعیت موجود قطعا مشکلات متعددی را برای مردم روستای خرانق به وجود خواهد آورد و اگر برای رفع این مشکل چاره ای اتخاذ نشود در آینده ای بسیار نزدیک شاهد قطعی گسترده آب آشامیدنی در روستای خرانق خواهیم بود.
خالصی به بیان عوامل تاثیر گذار بر کاهش سطح ذخیره آب در روستای خرانق اشاره کرد و افزود: میزان بسیار پایین بارش در فصل زمستان، گرمای شدید هوا و عدم مدیریت صحیح مصرف از عوامل کاهش شدید آب در منطقه است و امیدوارم مردم شرایط را به خوبی درک کنند و برای جلوگیری از قطع آب همکاری لازم را صورت دهند.
بخشدار خرانق ضمن ابراز نگرانی از کمبودآب در منطقه خاطر نشان کرد: اینکه مردم با جیره بندی آب دچار مشکلات متعددی خواهند شد بر کسی پوشیده نیست اما با وضع موجود چاره ای به جز جیره بندی آب در روستای خرانق نداریم و ازاین بابت از همه مردم عذر خواهی می کنیم.
خالصی در ادامه افزود: برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب ، آب شرب تمامی ادارات بخش قطع شده و امکان استفاده از آب شیرین فقط از طریق شیرهای برداشت میسر است و تا رفع کامل مشکل آب روستا این روند ادامه خواهد داشت و این حالت برای تمامی مردم روستای خرانق در ساعاتی از شبانه روز مشابه خواهد بود
وی با اشاره به اهمیت موضوع آب به عنوان اساسی ترین نیاز مردم به ویژه مردم روستای خرانق افزود: برای رفع این مشکل از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد و آبرسانی سیار را تا حد امکان در دستور کار خود قرار خواهیم داد و بر این امر واقفیم که این کار تسکینی موقتی بر این معضل بزرگ خواهد بود
خالصی در پایان ضمن تشکر از تلاش های شورای اسلامی روستا و دهیار خرانق در جهت مدیریت ارائه آب به مردم از مردم روستای خرانق برای جلوگیری از قطع گسترده آب تقاضای همکاری کرد و بر صرفه جویی و درست مصرف کردن این موهبت الهی تأکید نمود.
روستای خرانق مرکز بخش خرانق در شهرستان اردکان است و این روستا در 85 کیلومتری شهر یزد واقع شده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار