کد خبر: ۲۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳ 28 July 2016
به گزارش تابناک یزد، فرماندهان ارشد نظامی کشورمان پس از اجرای برجام، بارها نسبت به زیاده خواهی های استکباری آمریکا تذکر داده و در عین حال بر لزوم ارتقای توان و آمدگی دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تأکید کرده اند. در مدت اجرای برجام چندین آزمایش موشکی از سوی نیروهای مسلح صورت گرفته که نشان از ادامه روند پیشرفت دفاعی کشورمان دارد که البته بر اساس تأکید فرماندهان عالیرتبه و مقامات دستگاه دیپلماسی این ارتقای توان دفاعی موشکی، هیچ ربطی به برجام نداشته و البته باعث نقض این قرارداد نیز نشده است.

آنچه در ادامه می خوانید، نظریات 9 تن از فرماندهان و ژنرال های ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام، اجرای آن و نقش نیروهای مسلح کشورمان در این رابطه است.

سرلشکر محسن رضایی، فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کمیته نظارت بر برجام می‌تواند به‌ دلیل عدم تعهدات آمریکا و دو بار نقض تعهدات برجام توسط آنها اعتراض و علیه آنان شکایت کند.

سرلشکر محسن رضایی در جمع سپاهیان و بسیجیان اصناف و اقشار استان البرز تأکید کرده است: در متن برجام، موضوع اقتصادي به خوبي مورد توجه قرار نگرفته و آمريكا به تعهدات خود عمل نكرده و از زمان تصويب تاكنون دو بار آنرا نقض كرده است و از كميته نظارت گله‌مندم كه چرا اقدام نمي كنند؛ برجام مصوبه رهبر انقلاب كه مشروط پذيرفته شده، معيار قضاوت ماست.

وی در ادامه‌ی گفت و گوی خود با اشاره به سالگرد توافق برجام گفت: تحریم‌هایی که در کنگره آمریکا وضع می‌شود اعم از ویزا برای ایرانیان نشان دهنده این است که آمریکا به دشمنی‌های خود ادامه داده و بر خلاف حرفی که آقای اوباما زده، این موضوعات را وتو نکرده است یا درباره مسئله موشکی تحریم‌هایی وضع کرده‌اند، در حالی که این تحریم‌ها بعد از توافق برجام بوده و همه این‌ها برخلاف برجام مصوب مقام معظم رهبری است که طبق فرمایش ایشان ما زیر بار هیچ تحریم جدیدی در هیچ موضوعی نمی‌رویم.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

استاد دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: من واقعاً از کمیته نظارت بر برجام گله‌مند هستم. آن‌ها باید پرونده‌هایی درباره تحریم‌های وضع شده در کمیسیون مشترک درست کنند. آمریکایی‌ها می‌گویند اگر برجام توسط ما نقض شود چطور عکس‌العمل نشان خواهند داد. این در حالی است که ما بیش از مطالباتی که از ما خواستند نیز انجام داده و حسن نیت خود را نشان داده‌ایم و بیش از حد نیز به تعهدات خود عمل کرده‌ایم. پس نیاز است پرونده‌هایی در این رابطه در کمیسیون مشترک تهیه کنند چون کمیسیون مشترک برای این درست شد تا هرکدام از طرفین مسئله‌ای داشت به آن‌جا ببرد و مطالبه‌ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید در برجام بخش‌های اقتصادی بیشتر تقویت می‌شد گفت: به طور مثال مبادلات دلار و مبادلات واریز به تحریم‌های هسته‌ای ربط داشت اما خیلی روی این موضوع مانور داده نشد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: نکته مورد توجه دیگر این است که ما در کشورمان سه برجام داشتیم. یکی برجام مصوب مجلس، دیگری برجام مصوب شورای عالی امنیت ملی و نهایتاً برجام مصوب مقام معظم رهبری که این برجام جامع آن دو برجام دیگر است و در عین حال چند نکته‌ی دیگر دارد که ما این برجام را قبول داریم و کسانی که برجام را مورد نقد قرار می‌دهند حواسشان باشد که برجام رهبری را نقد می‌کنند و نه برجام مجلس و شورای عالی امنیت ملی را. حتی نیروهای حزب‌اللهی هم که می‌خواهند خیلی انقلابی باشند نباید وارد حریم رهبری شوند. در حال حاضر نیز آمریکا روح برجام را زیر پا گذاشته و نیاز است کمیته نظارت پنج، شش پرونده جدی درست کند و طبق قانون آن‌ها را در کمیسیون مشترک مورد پیگیری قرار بدهد.


سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه

فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از دیگر فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی است که به تفصیل درباره "برجام" و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش نیروهای مسلح به این موضوع اشاره کرده است.

سرلشکر محمد علی جعفری در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با طرح این سؤال که "آیا برجام می‌تواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود، گفته که برجام هسته‌ای اگر به‌عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و نوعی خودتحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر کنند.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: نتیجه‌ تفکر ارزش‌گذارانه به تعامل با جهان بدون محاسبات انقلابی، ایستادگی و مقاومت برای تحقق اهداف و مصالح نظام و کشور، غربزدگی مزمن خواهد بود.

وی برجام را نسخه‌ حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: برجام هرگز به‌ عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هسته‌ای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود متفاوت است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برجام یک نسخه‌ دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه‌توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود.

سرلشکر جعفری در تشریح عوامل و عناصر اصلی تأثیرگذار در مقاومت هسته‌ای ایران اسلامی گفت: مقاومت هسته‌ای مربوط به شجاعت انقلابی رهبری عزیز در هدایت انقلاب و مواجهه با تهدید نظام سلطه، مجاهدت علمی دانشمندان در آزمایشگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای، صبر انقلابی مردم، ایستادگی برابر تحریم‌ها و بالاخره مربوط به پیوند ناگسستنی مردم و رهبری است.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

فرمانده کل سپاه با اشاره به برخی زمزمه‌ها و تلاش‌ها در مطرح ساختن سریال برجام‌ها اعلام کرد: در سال‌های دور و نزدیک، ما هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و به غلبه بر دشمن و خاموش کردن صداهای تهدیدآمیز آنان و ایستادگی روی اصول و ارزش‌های انقلابی‌مان می‌اندیشیم.

فرمانده کل سپاه گفت: مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند، مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟ مردم ما روحیه و تفکر انقلابی را هرگز با روحیه و تفکر انفعالی عوض نمی‌کنند، اگر این‌گونه بود این‌قدر شهید نمی‌دادیم، در حالی که هنوز کاروان شهدا در راه است و نوای آنان هر روز شنیده می‌شود.

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا


اما سرلشکر سید حسن فیروزآبادی پیشتر و در زمان ریاست بر ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره روح برجام گفته بود: ما در هنگام بررسی جزئیات برجام جز متن آن چیزی ندیدیم و اطلاعی از روح برجام نداریم.

وی خاطرنشان کرده که  برای اطمینان، در جلسه ای از مذاکره کنندگان محترم سوال کردم آیا سخن یا قراری به جز آنچه در متن برجام است وجود دارد و آنها تأکید کردند: خیر چیزی جز این متن در میان نیست؛ بنابراین انتظارات و زیاده‌خواهی‌های استکباری آمریکا بی‌جهت و غیرقابل قبول است و هیچ کس در جمهوری اسلامی ایران به آنها بهایی نمی‌دهد.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا گفته بود که نیروهای مسلح بیشترین دغدغه را درباره احتمال تأثیر قطعنامه و برجام بر پیشرفت‌های بنیه دفاعی دارد و نگران تفسیرهای غلط مقامات آمریکایی درباره تحریم فراهسته‌ای هستند.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

همچنین سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در جایی دیگر پس از صدور قطعنامه 2231 و برجام (برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5) اظهار کرده بود: امروز مسأله مهم و دغدغه اصلی در مسئولین و مردم ما مسئله قطعنامه 2231 و برجام (برنامه جامعه اقدام مشترک بین ایران و 1+5) است.

وی افزوده که نیروهای مسلح بیشترین دغدغه را درباره احتمال تأثیر قطعنامه و برجام در پیشرفت‌های بنیه دفاعی دارد و نگران تفسیرهای غلط مقامات آمریکایی درباره تحریم فراهسته‌ای هستند، هرگز در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده از سلاح‌‌های غیرمتعارف از جمله هسته‌ای نبوده است و نخواهد بود اما مقامات آمریکا با تحریک صهیونیست‌های اشغالگر قدس مسأله تهدید دروغین هسته‌‌ای را بهانه قرار داده و در جهت منافع خود و ابر سرمایه‌داری جوسازی می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین 16 مورد از محاسن و نقاط قوت برجام و قطعنامه 2231 را برای بهره‌برداری ملت و منتقدین مطرح کرده بود

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا

سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا سال گذشته پیش از توافق هسته ای، پیش بینی کرده بود که "به دلیل قدرتی که ایران در منطقه و جهان کسب کرده و تأثیرگذاری عمیقی که در منطقه به دست آورده، دشمن در مذاکرات هسته ای تسلیم خواهد شد و یقین بدانید پیروزی از آن ایران خواهد بود."

وی یک سال پس از پیش بینی اش درباره نتیجه مذاکرات هسته ای، نکاتی را که پس از توافق باید مورد توجه قرار دهیم را متذکر شده و با بیان اینکه امید بستن به وعده‌ قدرت‌های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور نیست گفت: عقل سلیم حکم می‌کند که مدیران کشور فرمان مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را به برنامه تبدیل کنند.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جای دیگری رزمندگان حزب‌الله را الگوی ملت‌های مسلمان در رویارویی با جبهه باطل دانسته و گفته بود که جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم توافق هسته‌ای اخیر، همچنان به پشتیبانی از کلیه جنبش‌های مقاومت اسلامی و یاری رساندن به مظلومان ادامه خواهد داد.

وی اعلام کرده که 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا در گزارشی مطرح کردند که در سال 2030 ایران قدرتمند می‌شود و به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و از رژیم آل سعود هیچ خبری نخواهد بود.

سرلشکر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی

اما آخرین نظرات دبیر شورای عالی امنیت ملی که اتفاقا از فرماندهان ارشد نظامی کشورمان نیز هست در جلسه غیرعلنی مجلس اینگونه عنوان شده است "اجرای بدون نقض برجام با حفظ و تداوم سیاست‌های راهبردهای کشور بدون تاثیر پذیری از تلاش آمریکا برای گروگان گیری سیاست‌های انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت؛

سرلشکر علی شمخانی، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان آخرین تحولات سیاسی، دفاعی، امنیتی و همچنین ضرورت‌های تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برای نمایندگان مجلس تشریح کرده است.

وی با تشریح مولفه‌های اصلی تهدید در حوزه پیرامونی کشور و نقش نیروهای فرامنطقه‌ای در این زمینه عنوان کرد: ساماندهی حوزه های سیاسی و امنیتی منطقه‌ای از سوی جمهوری اسلامی، میزان اثرگذاری و بازیگری کشورها و عناصر بی ثبات کننده را به حداقل رسانده است.

شمخانی با ابراز نگرانی از توسعه عوامل بی نظمی و تضعیف شاخص‌های ثبات آفرین در منطقه افزود: افزایش توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی و استحکام ساخت درونی قدرت و افزایش انسجام ملی، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت تهدیدات فزاینده است.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای برجام به تلاش آمریکا برای حفظ ساختار تحریم‌ها و محدودسازی توانمندی‌های دفاعی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مجموعه اقدامات لازم الاجرا از سوی دستگاه‌های مسئول بر اساس راهبردهای تعیین شده در نامه ۲۹ مهر مقام معظم رهبری با جدیت پیگیری می‌شود.

شمخانی گفت: اجرای بدون نقض برجام با حفظ و تداوم سیاست‌های راهبردهای جمهوری اسلامی بدون تأثیرپذیری از تلاش آمریکا برای گروگان‌گیری سیاست‌های انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری چهار جلسه تخصصی کمیته نظارت بر برجام و بررسی دقیق روند اجرای برجام افزود: گشایش‌های ایجاد شده در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، بانک و بیمه و سرمایه گذاری و همچنین آسیب شناسی چالش‌های موجود در زمینه باقی ماندن برخی از تحریم‌ها و تأثیر‌گذاری تحریم‌های اولیه و عوامل غیربرجامی در این روند از محورهای فعالیت کمیته نظارت بر برجام بوده است.

سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)

اما سرلشکر غلامعلی رشید که اخیرا با حکم فرمانده کل قوا به عنوان فرمانده قرارگاه استراتژیک و راهبردی مرکزی خاتم الانبیاء(ص) منصوب شده است در ارتباط با توافق هسته ای ایران و 1+5 موضع محکمی دارد. وی با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای و موضع‌گیری استکبارگران مقابل ایران، اظهار کرد: امروز مباحث هسته‌ای مطرح از سوی دشمنان بهانه است و آژانس نیز حق غنی‌سازی ایران را پذیرفته است، لذا این مهم با نظارت آژانس هسته‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 5 +1 گفته است: بحث توافق مبحث اساسی و مهمی است، زیرا باوجود زحمات دیپلمات‌های کشورمان برای دفاع از ایران مقابل شش کشور بزرگ دنیا کارهای خوبی انجام شد.

جانشین سابق رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرده که توافق در مذاکرات به معنای هم‌سویی ایران با قدرت‌های دنیا در مسائل اساسی و منطقه نیست، سیاست ایران و آمریکا در منطقه 180 درجه با هم تفاوت دارد.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

سرلشکر رشید در سخنان دیگری به موضوع هسته‌ای پرداخت و گفته است: بعد از توافق هسته ای برخی بدنبال بزک کردن چهره منفور امریکا و منتظر فاصله گرفتن سیاسی ایران از مقابله با استکبار و امریکا هستند. اینها دو دسته اند، یک دسته ساده اندیش‌اند و خائن نیستند که شاید از برخی مسئولین هم جزوشان باشند اما یک عده مغرض و خائن و نفوذی اند. ما در مقابل هر دو دسته باید بایستیم چون اینها می خواهند پای امریکا را به ایران باز کنند.

رشید گفت: توافق هسته ای به معنای همسویی ایران با قدرت های استکباری و امریکا در مسایل منطقه نیست اما دشمن همواره برنامه خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی دنبال می کند.

وی ادامه داد: تقابل ما با امریکا صرفا برروی منافع جغرافیایی نیست بلکه بر اساس تقابل اسلام و کفر است.

این مقام عالی رتبه نظامی اظهار داشت: آژانس در نطنز و مراکز هسته ای ما دوربین دارد اما آیا از دیمونا هم بازرسی کرده است؟ رژیم صهیونیستی بالای 90 درصد غنی سازی می‌کند و بمب اتم می‌سازد اما چرا کسی به آنها چیزی نمی‌گوید؟

رشید تصریح کرد: اینها در حالی است که حضرت آقا فتوا دادند که تولید، نگهداری و بکارگیری بمب اتمی حرام است و به مسئولین سیاست خارجی هم گفتند این را در سازمان ملل ثبت کنید.

سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا نیز به بهانه گیری های غرب در قبال آزمایش های موشکی پسابرجام واکنش نشان داده و تاکید کرده که آزمایش موشکی هیچ ارتباطی با چارچوبهای مطرح‌شده در برجام ندارد.

سرلشکر مصطفی ایزدی با اشاره به توسعه صنعت موشکی ایران، اظهارکرد: همان‌طور که همه مسئولان کشور مطرح کردند، ایران در تمامی ابعاد دفاعی با تکیه به آموزه‌های قرآنی به تقویت بنیه خود اقدام می‌کند و هیچ محدودیتی را برای این موضوع قائل نیست. 

وی درباره ادعای برخی که آزمایش های موشکی ایران را نقض برجام می‌دانند، تأکید کرد: همان‌ طور که همه کارشناسان و دست‌اندرکاران مختلف اعلام کرده‌اند، آزمایش موشکی هیچ ارتباطی با چارچوبهای مطرح‌شده در برجام ندارد. 

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

سرلشکر ایزدی در پاسخ به این پرسش که برخی می‌گویند آزمایشهای موشکی نباید اطلاع‌رسانی شود، متذکر شد: کار نیروهای مسلح چارچوب‌دار و حساب‌شده است و از تمامی جوانب مورد ملاحظه قرار می‌گیرد. این قبیل اقدامات در مبادی ذی‌ربطی که مسئولیت دارند تصمیم‌گیری می‌شود و بر اساس آن رزمایشی انجام و درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود. این یک روند طبیعی در همه رزمایش هاست و در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اما شاید جدای از اظهار نظرهای فرماندهان ارشد نظامی کشورمان پیرامون موضوع برجام، برای سردار سلیمانی بتوان نقش دیگری را متصور شد. نقشی که از اخبار رسانه ها در حین انجام مذاکرات در ارتباط با تماس های ظریف و سردار سلیمانی حکایت می کرد یا تحلیل هایی که رسانه های خارجی درباره نقش سردار در مذاکرات منتشر می کردند.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین موضوع اصلی نشست ها و برخی سمینارهای خارجی نظیر نشست مؤسسه هادسون در پایتخت ایالات متحده آمریکا هم بود. جایی که با وجود اتخاذ مواضع سخت علیه توافق هسته ای از سوی حامیان رژیم صهیونیستی؛ سردار قاسم سلیمانی، فرمانده محبوب سپاه قدس را برنده اصلی توافق هسته‌ای خواندند.

هرچند نقل قول مستقیمی از سردار سلیمانی پیرامون مذاکرات هسته ای و نتایج آن و رویکردهایی که پس از این توافق باید اتخاذ بشود وجود ندارد، اما بر اساس خبر یک شبکه لبنانی که از دیدار هیأت حماس با سردار قاسم سلیمانی خبر داده است. وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت.

در این خبر به نقل از سردار سلیمانی نوشته شده که ظريف فقط يک مأموريت مشخص داشت و آن توافق هسته اي بود و اگر تحریم‌ها ده‌ها برابر هم شود، ایران حمایتش از فلسطین را قطع نمی‌کند.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

طبق خبر این شبکه لبنانی، مهمترین مسائلی که سردار سلیمانی در دیدار با هیأت فلسطینی مطرح کرده به این شرح بوده است:

* موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود؛ در برابر شما تأکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را ده ها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم. به همین دلیل کنگره بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند.

*همان گونه که می‌دانید، برخی می‌گویند ما از فلسطین برای منافع خود حمایت می‌کنیم؛ اما آنچه از آغاز انقلاب تا کنون مبرهن بوده این است که ما بر سر مساله فلسطین حاضر به مذاکره یا رسیدن به تفاهم با آمریکا نبوده‌ایم. به شما تأکید می‌کنم که حمایت از فلسطین ادامه دارد اما در برخی اوقات این حمایت به دلیل شرایط و اوضاع اقتصادی کمی کاهش داشته اما این فقط به خاطر شرایط بوده نه تغییر مواضع سیاسی.

همچنین یک روزنامه ایرانی (شرق) چندی قبل در بخش کوتاه دیپلماسی خود نوشته: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، چندی پیش در اربیل با مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، دیدار و تأکید کرده که توافق‌نامه هسته‌ای هیچ تغییری در مواضع پیشین ایران ایجاد نمی‌کند. 

سرلشکر عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در ارتباط با موضع گیری غربی ها علیه برنامه موشکی ایران، واکنش تندی نشان داده و گفته است: برنامه موشکی ایران دقیق‌تر هم خواهد شد.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی هم‌چنین درباره آینده برنامه موشکی ایران گفته، این سلاح ها برای ما به عنوان بازدارنده است و هیچ تهدیدی برای دوستان و همسایگانمان نیست، بلکه برای دشمنان باید این سلاح ها را به عنوان بازدارندگی حفظ کنیم تا اسرائیل بفهمد یعنی چه. چرا که اسرائیل نابود نمی‌شود مگر با مقاومت.

این فرمانده عالی رتبه نظامی درباره قطع‌نامه‌های موشکی علیه ایران هم تأکید کرده است: اینها حرف‌های لافی است که زده می‌شود، ما نه ملزم به اجرای آن‌ها هستیم و نه به آن ها توجه می‌کنیم. بلکه کار خود را انجام می‌دهیم.

ژنرال های ایرانی درباره توافق هسته ای چه می گویند

به گزارش «تابناک» از مجموع سخنان ژنرال های ارشد نظامی کشورمان برمی آید که نیروهای مسلح علاوه بر توجه به سیاست های کلی نظام در ارتباط با مسائل داخلی با هوشیاری و دقت تمامی مسائل را رصد کرده و نظریات خود را پیرامون برنامه های مختلف اعلام می کنند. البته پس از دستورالعملی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای افزایش روز به روز آمادگی های نیروهای مسلح در 30 فروردین 94 صادر شد به نظر می رسد، نیروهای مسلح کشورمان بیش از پیش به این موضوع اهتمام ورزیده و در حال اجرای دستورات فرماندهی کل قوا هستند.

در کنار رصد مسائلی نظیر برجام و پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود، ارتقای آمادگی و دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در فراتر از مرزهای کشور مانند خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران که سرلشکر محمد باقری، رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح بر دنبال کردن این موضوع بیشتر از گذشته تأکید کرده است، کمک به مستضعفین منطقه در برابر ظلم و ستم، تجاوزها و تهاجمات تروریستی از اولویت های اول نیروهای مسلح کشورمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار