کد خبر: ۲۶۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷ 27 July 2016
محمد امامی: در خبرهای اردکان یزد آمده بود که برخی شهروندان که تصویر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان را بر شیشه خودروی خود نصب نموده بودند مورد تهدید پیامکی قرار گرفتند.
روز گذشته برخی از شهروندان تصویر پیامکی تهدید آمیز که از شماره 9866000002218 خطاب به مالکان خودرو منتشر شد که در این پیام آمده است: «مالک خودرو: نصب تصویر یکی از اعضای فتنه (خاتمی) روی خودرو ممنوع می باشد. در صورت رویت مجدد، پیگرد قانونی دارد.»
این که برخی از افراطیون پس از شکست سنگین در انتخابات اخیر برای مقابله با دولت دست به هر اقدام ناشایستی بزنند که امید مردم را نا امید سازند و با جوسازی ، افترا زدن، دروغگویی و جعل خبر، اهانت به دلسوزان انقلاب، و.... را در دستور کار خود قرار دهند ، موضوعی جدید نیست.
اما روی سخن ما با مسئولان سیاسی امنیتی استان است، آنان که وظیفه دارند ضمن صیانت از حقوق شهروندی، در برابر اقدام غیرقانونی کسانی که امنیت و آرامش موجود را برهم می زنند، واکنشی درخور و قاطعانه داشته باشند.
شایسته است مسئولان سیاسی  امنیتی باتوجه به این که این پیامک تهدید آمیز و از طریق شماره فرستنده (9866000002218)  قابل شناسایی است، ضمن شناخت منبع ارسال کننده آن،  برخوردی قاطع و البته قانونی داشته باشند و گزارش آن را به افکار عمومی بدهند.
سخن دیگر نگارنده با برخی مسئولان نظامی است که با خروج از رویه قانونی و مداخله غیرقانونی در مناقشات سیاسی ، به طرح مواضع تندروانه و کینه توزانه و تهدید آمیز به شهروندان در استان می پردازند، این عزیزان باید بدانند رویه ای که در پیش گرفته اند، جو سیاسی استان را ملتهب و ناآرام می کند و چنین وضعیتی نمی تواند دوام داشته باشد و علاوه بر این که دود آن به چشم مردم خوب و نجیب استان می رود، اعتبار و صداقت این مسئولان نظامی در نزد افکار عمومی از بین خواهد رفت.
فراموش نکنیم که پایمال کردن قانون منع مداخله نظامیان و بسیج در ورود به احزاب و مناقشات سیاسی و بی توجهی به تاکیدات امام راحل(ره) در این زمینه ، می تواند موجب گسترش فاصله میان مردم با این عزیزان گردد و با ازدست دادن پایگاه اجتماعی ، خدای ناخواسته در برابر خواست ملت قرار گیرند.
یادمان باشد که دمیدن بر آتش اختلاف و تفرقه و ایجاد محدودیت برای شهروندان و تحدید آزادی های قانونی که نوعی ستم محسوب می شود دوام نخواهد داشت و افزون بر اینکه در محضر الهی بی جواب نخواهد ماند، دیر یا زود با پاسخ قاطع ملت روبرو می گردد و متعرضان به قانون و آزادی و امنیت شهروندان را سر جای خود خواهد نشاند.
چرا که بر این باوریم «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار