کد خبر: ۲۶۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 17 July 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس انجمن آترواسکلروز ایران اظهارداشت: سالانه بسیاری از ایرانیان به دلیل بیماری قلب و عروق جان خود را از دست می دهند بنابراین پیشگیری از این بیماری ضروری است.

دکتر مسعود قاسمی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروق اظهار کرد: بیماریهای قلبی و عروقی شایع ترین علل مرگ و میر انسان ها از جمله ایرانیان است که پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۵ این مسئله تداوم داشته باشد.

وی افزود: طی سه دهه اخیر کشور ما به لحاظ علم پزشکی، شمار دستیاران و متخصصان، ابزارهای تشخیصی و دانش پزشکی در حوزه قلب و عروق پیشرفت بسیاری مناسب و خوبی داشته است و قدم های خوبی در زمینه پیشگیری از این بیماری برداشته است.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور کاهش یافته است، یادآور شد: آشنایی مردم با عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی می تواند در کاهش آمار بیماران بکاهد.

رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق ایران افزود: برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در سه جهت اقدام مناسب انجام داد. در ابتدا با شیوه تفکر مردم را نسبت به تغذیه و تحرک تغییر داد و آنها را به رعایت الگوی غذایی سالم و داشتن تحرک تشویق کرد که بهترین روش موفقیت در این راه استفاده از برنامه های گفتاری، نوشتار، تصویری و رسانه ها است.

قاسمی، راه دوم را پیشگیری اولیه با دیدگاه پزشکی دانست و گفت: پیشگیری اولیه بدان معناست که باید افراد در معرض خطر را شناسایی کرد.

وی افزود: افراد دارای زمینه بیماری های فشار خون، قند خون، داشتن سابقه بیماری قلبی و... در معرض خطر هستند که باید برای پیشگیری اقدام کنند.

فلوشیپ فوق تخصصی آنژیوپلاستی، پیشگیری ثانویه را سومین راه برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: بیمارانی که سابقه جراحی و نارسایی داشتند باید برای پیشگیری از بروز مجدد بیماری تحت نظر پزشک باشند.

هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب وعروق  ایران از  ۲۳ تا ۲۶ شهریور ۹۵ در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزارمی شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار