کد خبر: ۲۵۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 05 July 2016
به گزارش تابناک یزد، ظاهرا سوءاستفاده گران و کلاهبردان اینترنتی راه های کلاهبرداری را خوب می شناسند.

در تازه ترین خبرها، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: مراقب کلاهبرداران اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه باشند.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش، توضیح داد: در این روزها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع آوری فطریه، کفاره روزه و … از سوی انجمن ها و موسسات خیرخواهانه و… هستیم که در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود نمایی می کنند.

وی تصریح کرد: روزه داران در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری نیفتند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته شاهد سایت های جعلی جمع آوری فطریه و کفاره روز تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه بودیم، بسیاری از این سایت ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند.

او تصریح کرد: این افراد می‌ توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه ‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و…) اقدام به اعلام شماره حساب‌ های رسمی خود می‌ کنند، اقدام نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌ های نامعتبر و شخصی و سایت های ناشناس خودداری نمایند.

به گزارش کلیک، سرهنگ آذردرخش خواستار همراهی و همکاری کاربران و شهروندان برای شناسایی سایت های جعلی و تقلبی موسسات و انجمن های خیریه شد و از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار