نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: از خصوصیات برجسته شهید آیت الله صدوقی همت بلند ایشان است که باید الگویی برای مدیران قرار گیرد .
کد خبر: ۲۵۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 02 July 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد رضا ناصری  در مراسم سالگرد شهید محراب آیت الله صدوقی و امام جمعه فقید یزد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره آنها با تبیین نقش شهید محراب در پیروزی انقلاب و همراهی با حضرت امام (ره)، افزود: این شهید بزرگوار و فرزند فقید ایشان هر دو در به ثمر رسیدن و تثبیت انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند .

وی ادامه داد: شهید صدوقی همواره در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در عرصه های مختلف به نقش آفرینی و خدمت به مردم و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کرد .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همت بلند، شجاعت، مردمداری، صداقت، معنویت و تواضع را ازمهمترین ویژگی های شهید صدوقی برشمرد .
آیت الله ناصری گفت: این شهید والامقام مورد اعتماد امام راحل (ره) و مردم بود و همواره با جدیت خود را وقف اعتلای نظام و انقلاب و خدمت خالصانه به مردم در یزد و سایر مناطق کشور می کرد .
امام جمعه یزد افزود: دفاع جانانه شهید آیت الله صدوقی (ره) از ولایت فقیه و ایستادگی در برابر جریان انحرافی و بنی صدر در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار است .
آیت الله ناصری با تبیین خصوصیات امام جمعه فقید یزد مرحوم شیخ محمدعلی صدوقی نیز گفت: آن مرحوم همواره در کنار پدر در خدمت انقلاب، ولایت و امام (ره) بود و نقش مهمی در تحولات نظام داشت .
ناصری افزود: مرحوم محمدعلی صدوقی (ره) در کنار پدر شهیدش در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در یزد نقش موثری را بر عهده داشت .
مراسم بزرگداشت شهید محراب آیت الله صدوقی (ره) و فرزند فقید ایشان مرحوم شیخ محمد علی صدوقی (ره) با حضور استاندار یزد، نمایندگان مردم شهرستان های یزد و اشکذر و اردکان در مجلس شورای اسلامی، روحانیان ، خانواده های شاهد و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار شد .
شهید صدوقی در یزد متولد شد و در 22 سالگی به قم هجرت کرد و پس سال ها تحصیل از اساتید برجسته حوزه علمیه شد.
وی در پیروزی انفلاب نقش بسزایی داشت و پس از انقلاب به امامت جمعه یزد منصوب شد و در سال 1360بعد از نماز جمعه توسط منافقین به شهادت رسید و در ردیف شهدای محراب قرار گرفت.
امام جمعه فقید یزد مرحوم شیخ محمدعلی صدوقی (ره) فرزند شهید صدوقی در روز شنبه 11 تیر 1390 (سالروز شمسی شهادت پدر بزرگوارش) برابر با 29 رجب المرجب 1432 (سالروز قمری رحلت مادر گرامی اش) به ملکوت اعلی پیوست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار