سخنرانى محمد صدوقی بعد از راهپیمایی روز قدس مردم اردکان:
صدوقی گفت: متأسفانه در طول دهه اخیر بیشترین کشته شدگان منطقه مسلمانها بودند و این مسلمانان بودند که رویا روى هم قرار گرفتند تا مبادا اتحادشان اسرائیل را تضعیف کند.
کد خبر: ۲۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 01 July 2016

به گزارش تابناک یزد، محمدصدوقی از اعضای بیت امام جمعه فقید استان یزد در سخنرانی در مراسم روز قدس در شهر اردکان اظهار داشت: ایران عزیز از درون درگیر خودکامگی و استبداد بوده و از بیرون جنگ و تحریم بوده است. شاید کمتر کشوری چون ملت ایران معنای زیر بار ظلم بودن را چون ملت ایران با پوست و گوشت خود بفهمد. این ملت بزرگ کوشید تا در مسیرى گام بردارد که درد دیرین خود یعنى استبداد را با انقلاب شکوهمند اسلامى خود به رهبری امام خمینى از پیشانى خود پاک کند.

وی افزود: انقلاب مردم ایران در راستای آزادى و آزادگى و نفى هر نوع خشونت و دیکتاتورى و استبداد بود و توانست الهام بخش و امید بخش همه آزادى خواهان دنیا باشد. جوهره این انقلا مبارزه با ظلم ستم بود، ملت بزرگ ایران و رهبران آن از آنجا که معنى استبداد ، مظلومیت ، در عرضه جهانى تنها ماندن و تنها جنگیدن را به خوبی لمس و حس کرده اند، شاید بیش از سایر ملتها اهمیت دفاع و حمایت از آزادی خواهان جهان را درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدوقی خاطر نشان کرد: نه تنها حمایت از مسلمین و شیعیان ، بلکه حمایت از تمام مظلومین دنیا که چرا معتقدیم ولقد کرمنا بنی آدم ، خداوند به تمام آدمیان کرامت بخشیده ، مسلمان و عیر مسلمان، شیعه و سنى، از هر نژاد و قوم و رنگى که باشند و زیر بار ظلم روند با کرامتى که خدا به انسان بخشیده مغایر است.

وی افزود: لازم است با توجه به رشد جامعه مجازی و القى شبهات جدید در این حوزه به چند نکته اشاره کنم. نخست آنکه: جوهر روز قدس یعنى مبارزه با ظلم و ستم جهانى ، اسرائیل را همه دنیا بزرگترین ستمگر میدانند ، دنیاى امروز دنیاى بهم پیوسته ای است آنها مه مخالف روز قدس هستند آیا مى پذیرند اگر خدایى نکرده روزی به ما ستمى شد هیچکس به یاد ما و کمک حال ما نباشد؟ آیا قبول میکنند که اگر دشمنان ما روزى به ما تجاوز کنند هیچکس به فکر مظلومیت ما نباشد؟ مکر اینکه تنهایى ما در جنگ تحمیلی ننگى است بر داعیه داران امروز و دیروز حقوق بشر.

وی ادامه داد: ما نمی گوییم حقوق بشر در همه زمینه ها در کشور ماخوب است اما میکوشیم آن را به بهترین شکل ممکن برسانیم چرا که بن مایه حکومت اسلامى و شیعى خقوق بشر و رعایت حقوق همه اراد است اما کشورهایی که در عرصه هاى مختلف از جمله جنگ ایران و عراق با عمل یا سکوت خود ننگى بر تاریخ نهادند و حقوق بشر را نابود کردند نمیتوانند با این بهانه ایران را محکوم کنند

صدوقی تاکید کرد: نکته دوم: بزرگداشت روز قدس یعنی دفاع از ایران، اگر ما مدعى خستیم که جانمان فداى ایران است که باید هم چنین باشد ، نمیتوان امنیت ایران را نادیده گرفت، امنیت ایران در سایه عظمت آن است ایران امن ایرانى است که خارج از مرزهایش امنیتش تضمین شود وقتى ما از مظلومین جهان حمایت میکنیم آنها هم از ما دفاع میکنند و دشمنان را میترساند تا نزدیک ایرانى شوند که از مردهایش صدها کیلومتر دور تر از مرزهاى جغرافیایى آن حفاظت میشود

عضو بیت سومین شهید محراب یادآور شد:امام فرمود روز قدس، روز اسلام است ، در این سالها بیش از همه دورانها مفهوم این جمله معلوم میشود. طرح داعش، طرح اسرائیلى است از زمانى که مبارزه با اسرائیل کمرنگ شد و کشورهاى اسلامى به فکر نزدیکى با او افتادند داعش پدیدار شد تا اسرائیل نفس بکشد. وقتى بجاى اصل دین ظاهر آن خالی از تفکر و تعقل ملاک باشد به این روز افتادیم ، امروز متأسفانه کشورهاى اسلامى کمتر سر جنگ و مخالفاف با اسرائیل دارند.

صدوقی گفت: متأسفانه در طول دهه اخیر بیشترین کشته شدگان منطقه مسلمانها بودند به گونه اى که کسی که میگفت الله اکبر میگفت و آنکه کشته میشد الله اکبر گویان کشته میشد و این مسلمانان بودند که رویا روى هم قرار گرفتند تا مبادا اتحادشان اسرائیل را تضعیف کند. روز قدس روز اسلام است روز اسلام باید زنده نگه داشته سود تا مسلمان کُشى جاى خود را به فشار بر اسرائیل براى دست برداشتن از جور و ستم دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار