کد خبر: ۲۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 01 July 2016
ربات تلگرامی که به انتشار اطلاعات مربوط به شماره های یکی از اپراتورهای تلفن همراه اقدام کرده بود، مسدود شد.

به گزارش تابناک یزد، روز گذشته خبری در برخی رسانه‌هایی مجازی دست به دست میشد که از فاش شدن اطلاعات خصوصی 20 میلیون مشترک یکی از اپراتورهای تلفن همراه از طریق یک ربات تلگرامی خبر می‌داد.

بر این اساس گفته می شد که این اطلاعات خصوصی در سال 1392 لو رفته و در قالب فایل اکسل تا سه میلیون تومان خرید و فروش می شده است.

هنوز اپراتور مربوطه توضیحی در این باره ارایه نکرده اما رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسدود شدن ربات تلگرامی که اقدام به انتشار اطلاعات مربوط به شماره های یکی از اپراتورهای تلفن همراه کرده بود، خبر داد.

بر اساس اطلاعات سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محمدرضا فرنقی زاد درباره این موضوع گفت: براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران یکی از اپراتور تلفن همراه با اقدامات انجام شده مسدود شد و کاربران نگران نباشند.

وی افزود: تلاش های صورت گرفته باعث شد این ربات شناسایی و مسدود شود و اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه کشور دیگر از سوی این ربات افشا نخواهد شد.

فرنقی زاد همچنین با تاکید بر پیگیری همه دستگاههای مسئول برای شناسایی عاملان این موضوع گفت: قطعاٌ اپراتور مذکور با همکاری پلیس فتای کشور و دستگاههای مسئول پیگیری های لازم را برای شناسایی فرد یا افراد متخلف را انجام داده و  اطلاعات آن متعاقبا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار