رییس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یزد از کمک 10 میلیارد ریالی خیرین این استان در خرید تجهیزات برای زورخانه ها طی هشت سال گذشته خبر داد .
کد خبر: ۲۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 01 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد حسین ارزانش  افزود: این کمک ها در شهر یزد و مناطق و شهرستان های تابعه استان برای خرید ابزار و آلات مخصوص ورزش باستانی هزینه شده است .
وی ادامه داد: هم اکنون در استان 76 زورخانه وجود دارد و تا چند روز آینده یک زورخانه جدید در نصر آباد شهرستان تفت افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .
این مسئول به رتبه بندی افزون بر چهار هزار باستانی کار خبر داد و تعداد مرشدان زیر پوشش را 200 نفر و مربیان فعال این ورزش را در استان 75 نفر ذکر کرد .
ارزانش گفت: استقبال مردم و بخصوص جوانان از ورزش باستانی در یزد بسیار خوب است و در سال های اخیر کار فرهنگ سازی در معرفی این رشته به خوبی انجام گرفته است .
رییس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یزد گفت: هر کجا که مردم طالب ایجاد زورخانه و راه اندازی ورزش باستانی باشند با همکاری خیرین و دولت اقدام بعمل می آید .
ارزانش روح ورزش باستانی را فرهنگ ، ادب و اخلاق ذکر کرد و یادآور شد: با ورزش پهلوانی می توان ضمن ترویج ارزش های معنوی و انسانی با تهدید نرم دشمنان مقابله کرد .
استان یزد با یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی و افزون بر 50 هزار ورزشکار سازمان یافته است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار