کد خبر: ۲۵۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 01 July 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است. حتی در پردیس‌های خودگردان ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.
 
نیلی احمد آبادی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها اعم از دولتی، خصوصی و آزاد در مقطع کار‌شناسی بدون رقابت پر می‌شود و افراد بدون آزمون و بر اساس رزومه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. در حالی که دانشگاه تهران در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است. حتی در پردیس‌های خودگردان ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.

نیلی احمدآبادی نقش دانشگاه تهران را در توسعه کشور مهم خواند و افزود: نقش دانشگاه تهران در توسعه کشور از دو طریق عمده شکل می‌گیرد؛ یکی به‌وسیلۀ دانش‌آموختگان دانشگاه تهران و دیگری خدماتی که دانشگاه تهران به جامعه می‌دهد.

کاهش شدید دانشجو در دانشگاه تهران

وی مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و توضیح داد: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم. در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کار‌شناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد ۱۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و ارشد وجود دارد.

وی افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار