کد خبر: ۲۵۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 30 June 2016
به گزارش تابناک یزد، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به آسمان امن ایران گفت: پرواز بر فراز آسمان ایران یک افتخار است؛ چراکه از امن‌ترین آسمان‌های خاورمیانه است.

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ظهار داشت: ما همه سرباز ولایت و مردم هستیم و هرچه درباره آن (تجهیزات و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران) صحبت می‌شود؛ نه رجزخوانی و نه غلو است؛ بلکه آنچه وجود دارد؛ در میدان است و به‌منظور پاسداشت خون شهداست.

امیر اسماعیلی با اشاره به ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی از نقش مهم پدافند هوایی سپاه و ارتش در این ماجرا خبر داد و افزود: آنچه در دی‌ماه سال گذشته در خلیج فارس درباره ملوانان آمریکایی همه دیدند؛ بحثی بود که شاید در دریا ظرف مدت یک ساعت حل شد؛ اما مباحث آن 6 تا هفت ساعت در هوا ادامه داشت.

وی با بیان اینکه هواپیماهای جنگنده‌ متجاوز برای نجات آن قایق‌ها نیامده بودند؛ بلکه آمده بودند تا ضربه‌ای به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بزنند تصریح کرد: اما رشادت‌های بی‌حدواندازه کارکنان همیشه‌بیدار پدافند هوایی سپاه و ارتش در شبکه یک‌پارچه پدافند کشور سربازی خود را ادا کرده و آنان را مجاب کردند که به‌همراه عذرخواهی، از مرزهای کشور دور شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اعلام اینکه هرروز از این‌گونه مسائل در کشور وجود داشته و به‌دلیل مسائل امنیتی خبری نمی‌شود عنوان کرد: سیستم‌های پدافند هوایی موجود در کشور بومی است؛ چراکه پدافند هوایی علاوه بر اینکه به نیروی انسانی خود می‌بالد؛ اما تجهیزات‌محور است و بایستی تجهیزات به‌روز و بومی داشته باشد.

امیر اسماعیلی با ابراز اینکه دانش نهادینه‌شده در قرارگاه پدافند هوایی، مراکز دانش‌بنیان و صنعت به‌عنوان سه ضلع توسعه این تجهیزات به شمار می‌روند، اضافه کرد: با توجه به این سه ضلع شاهد رادارهای بینا، ثامن، نظیر، طبس کیهان و مانند آن و سامانه موشک‌‌های برد بلند «تلاش» و دیگر موشک‌های موجود در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه سامانه‌های موشکی جدیدی در کشور تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این موشک‌ها برای هر دشمنی که به این مرزوبوم چنگ و دندان نشان دهد؛ مهلک خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اظهار اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است عنوان کرد: اگر امنیت برای هواپیماهایی که از فراز کشور عبور می‌کنند فراهم نباشد؛ پرواز از فراز کشورمان انجام نخواهند داد.

به گزارش میزان، امیر اسماعیلی با اشاره به استقبال شرکت‌های هواپیمایی دنیا برای پرواز از آسمان ایران گفت: در حقیقت برای شرکت‌های هواپیمایی اروپایی و شرکت‌های دیگر که از آسیای جنوب شرقی بر فراز کشورمان عبور می‌کنند؛ پرواز بر فراز آسمان ایران یک افتخار است؛ چراکه از امن‌ترین آسمان‌های خاورمیانه یعنی آسمان جمهوری اسلامی ایران به‌زعم سازمان بین‌المللی هوانوردی «ای.کا.او.» عبور می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار