کد خبر: ۲۵۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 30 June 2016
به گزارش تابناک یزد، امام ‌جمعه ابرکوه گفت: نیروی انتظامی با عوامل هنجارشکن برخورد کند و منتظر شکایت مردم نباشد.

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در جمع کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنها ضمن قدردانی از خانواده‌های ناجا که در زندگی مشترک خودپذیرای کاستی‌های ناشی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های همسران خود در کانون خانواده هستند، اظهار داشت: عمل به قانون وظیفه‌ای همگانی است و نیروی پلیس باید قانون محور باشد.

وی خطاب به کارکنان نیروی انتظامی ادامه داد: با مشاهده رفتارهای ناهنجار قانون‌شکنان باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنید نه اینکه منتظر شکایت و اعتراض بنشیند که اگر کسی شاکی شخص هتاک و حرمت‌شکن و قانون‌گریز شد، پلیس حضور میدانی پیدا کند و اگر شاکی نبود کسی متعرض گستاخی‌ها نباشد.

حسینی افزود: نادیده گرفتن حریم امنیت دینی و اخلاقی و عفاف عمومی، ناهنجاری‌های صوتی، مزاحمت‌های خیابانی، تظاهر به روزه‌خواری و مزاحمت‌های نیمه شبانه کارناوال‌های عروسی و امثال این‌ها، همه و همه گریز از قانون است.

امام‌جمعه ابرکوه گفت: پلیس باید بدون واهمه به تقابل با عوامل هنجارشکن برخیزد و از عوامل سلب آسایش مردم، سلب امنیت کند و اگر پلیس منتظر شاکی باشد، متخلفین حاشیه امن پیدا می‌کنند و آنگاه شاهد رشد قارچ گونه بزه و خلاف خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه بر ضرورت رشد فرهنگ دینی جامعه تأکید کرد و بیان داشت: خروجی ماه مبارک رمضان، اندوختن ذخایر معنوی در راستای دستیابی به زندگی سالم و آبرومندانه و بدون خلاف و معصیت است و کارکنان ناجا باید با ذکاوت و بصیرت، تمام رفتارها و حرکت‌ها را در زوایای پیدا و پنهان جامعه رصد کنند و به عوامل خطا، هشدارهای به ‌وقت را برای پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار