فرماندار مهریز بر همکاری جدی بین بخشی دستگاه های اجرایی برای اجرای دقیق سند ملی راهبردی احیا ، نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده شهری این شهرستان تاکید کرد .
کد خبر: ۲۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 30 June 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد رستگاری در نخستین نشست ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری افزود: برنامه ریزی ، هماهنگی و همکاری با حضور دستگاه های مختلف در شهر برای تحقق سند ملی راهبردی احیای بافت های فرسوده جزو برنامه های مهم ابلاغی دولت است .
وی ادامه داد: این سند مهم در راستای اجرای تبصره دو سند ملی راهبردی احیا ، بهسازی ، نوسازی وتوانمندسازی بافت های فرسوده ناکارآمد شهری باید با جدیت پیگیری و اهداف مشخص در سند در این شهر در چارچوب مقررات اعمال و اجرایی شود .
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: این سند ملی راهبردی با هدف احیا ، بهسازی ، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای راهبری و مدیریت یکپارچه، ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی انجام می گیرد .
رستگاری گفت: انجام تمهیدات لازم برای تحقق مفاد سند مذکور از طریق هماهنگی های لازم بین‌ بخشی با رعایت قوانین و مقررات مربوط به ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و برنامه احیای بهسازی و نوسازی باید محقق شود .
در این جلسه شهردار و تعدادی از روسای دستگاه های اجرایی مهریز در سخنانی به لزوم تحقق این سند و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و احیای دوباره آنها در در راستای اهداف کشور و منطقه به طرح نظرات خود پرداختند .
در مهریز بافت های قدیمی زیادی در سطح محلات مختلف وجود دارد که احیای آنها و بازآفرینی پایدار برای استفاده بیشتر و حفظ مواریث گذشته آن ضرورت دارد .
شهرستان مهریز 50 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار