مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت : در راستای اجرای سیاست تولید محصول سالم و با هدف سلامت مصرف کنندگان، کاهش ضایعات لاشه های طیور و باقی مانده انتی بیوتیک ها، طرح تولید مرغ سایز( ۴۲ روزه) در استان یزد اجرایی می شود.
کد خبر: ۲۵۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 29 June 2016
به گزارش تابناک یزد،دکتر علی اکبر حدادزاده اظهارداشت: تولید مرغ سایز به معنای تولید مرغ در یک دامنه زمانی کم با وزن مشابه می باشد که زمینه را برای سورتبندی و بسته بندی در مراحل مختلف فراهم می کند. این وزن از 200/1 الی 600/1 گرم (متوسط 1400 گرم) تعریف می شود.

وی افزود: مرغ های سبک وزن دارای چربی و استخوان کمتر می باشند و نسبت به مرغ های سنگین وزن برای مصرف کننده به صرفه تر هستند. همچنین مرغ های سبک وزن طعم و مزه ی بهتر دارند و دارای کیفیت گوشت بهتری هستند. علاوه بر آن پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است چرا که در این روند، مرغ در سن حداکثر 42 روزه کشتار می شود و درنتیجه دوره های جوجه ریزی از 4 دوره در سال به 6-5 دوره رسیده و هزینه های نگهداری و پرورش در مرغداری ها 5 تا 10 درصد کاهش می یابد و در نهایت منجر به افزایش تولید گوشت در واحد سطح و بهبود تبدیل غذایی می گردد.

دکتر حداد زاده مصرف مرغ های سایز (سبک وزن) را به مردم توصیه نمود و تصریح کرد: مصرف کنندگان باید به این آگاهی برسند که هر چه عمر مرغ بیشتر و اندازه ی آن بزرگتر باشد، احتمال بروز بیماری و در نتیجه مصرف دارو و وجود بقایای دارویی در لاشه ی مرغ افزایش  می یابد و نیز از ارزش غذایی آن کاسته می شود. در حالی که مصرف مرغ های سبک وزن باعث تضمین سلامت مصرف کنندگان و نیز پویاتر شدن صنعت مرغداری و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار