کد خبر: ۲۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 29 June 2016
به گزارش تابناک یزد،مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ رعایت سلامت فردی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان،‌ از اجراي طرح تبسم با هدف توسعه بين بخشي سلامت محله‌اي به صورت پایلوت در یزد خبر داد.
"فخر السادات خامسی هامانه " در جلسه گروه كاري سلامت بانوان استان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشكي، اداره كل ورزش و جوانان، سازمان بهزيستي، كميته امداد، دفتر امور فرهنگی و اجتماعي استانداري، پايگاه‌هاي بسيج، شهرداري و اداره آموزش و پرورش استان، نقش مهمی در اجرای طرح توسعه بین‌بخشی سلامت محله‌ای ایفا می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تبسم به صورت پایلوت در يزد‌،‌ تصریح کرد: ارائه كليه خدمات سلامت دختران و بانوان از طريق پايگاه‌هاي سلامت، غربالگري اضطراب كودكان، ارائه آموزش‌هاي خانواده و مهارت‌هاي ارتباطي، آموزش پيشگيري از اعتياد و آگاه‌سازي پيشگيري از معلوليت‌ها، از جمله مواردي است كه در اجراي اين طرح پيش‌بيني شده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود:همچنین غربالگري ناهنجاري‌هاي اسكلتي كودكان، اجراي جشنواره ورزشي بومي محلي بانوان و غذاهای سنتی، ارائه خدمات  به زنان بدسرپرست و بی سرپرست خانوار  از دیگر موارد پیش بینی شده در اجرای طرح پایلوت تبسم در زمینه ارتقای سلامت بانوان خواهد بود .

این مقام مسئول در پایان با تشکر از دستگاه هاي متولي بحث سلامت جسمي و رواني زنان و دختران در استان جهت شركت در اجراي طرح تبسم، گفت: اين طرح با همكاري يكي از تشكل‌هاي محله محور فعال در یکی از محلات آسیب‌پذیر شهرستان یزد به صورت پایلوت اجرا می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار