کد خبر: ۲۵۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 29 June 2016
به گزارش تابناک یزد، شبکه سی‌ان‌ان ترک به نقل از شاهدان عینی نوشته است که این انفجارها در پایانه دوم فرودگاه که مختص پروازهای بین‌المللی است رخ داده و پس از آن هم صدای تیراندازی به گوش رسیده است.

مقامات دولت ترکیه شمار کشته‌ها را ۳۱ نفر اعلام کرده و گفته‌اند که ۱۴۷ تن نیز مجروح شده‌اند که حال ۱۳ نفرشان وخیم است. برخی رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از یک مقام دولتی نوشته‌اند که شمار تلفات احتمالا به نزدیک ۵۰ نفر می‌رسد. در بین قربانیان حادثه اتباع کشورهای دیگر نیز وجود دارند.

 

 رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از یک شاهد نوشته‌اند که عاملان حادثه پس از آن به تیراندازی پرداخته‌اند که نیروهای لباس شخصی پلیس به این افراد مشکوک شده و به تعقیب آن‌ها پرداخته‌اند. سه عامل انتحاری این حادثه پیش از آنکه موفق شوند از بخش ایکس ری عبور کنند، خود را منفجر کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه از تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه حکایت دارد. در این تصاویر یک اسلحه کلاشنیکف هم روی زمین به چشم می‌خورد.

  

 شبکه سی‌ان‌ان ترک نوشته است که تا پیش از رسیدن آمبولانس‌ها، تاکسی‌های فرودگاه تعدادی از زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

آتاتورک فرودگاه اصلی استانبول و بزرگترین فرودگاه ترکیه از لحاظ شمار مسافر و تعداد پرواز است. این فرودگاه در سال ۱۹۲۴ آغاز کرده و در منطقه «یسیلکوی» واقع در بخش اروپایی شهر قرار دارد. فرودگاه آتاتورک در ۲۴ کیلومتری غرب مرکز شهر واقع شده و مرکز اصلی پروازهای خطوط هوایی ترکیه به شمار می‌رود.


 در سال ۲۰۱۵ بیش از ۶۰ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شده‌اند، که از این نظر فرودگاه آتاتورک یازدهمین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می‌آید.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده از وضعیت بعد از حادثه در فرودگاه، صدای چند نفر که به فارسی صحبت می‌کنند، اما آسیبی ندیده‌اند، شنیده می‌شود.

هنوز از ملیت قربانیان این حادثه خبری منتشر نشده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دو انفجار در فرودگاه آتاتورک در ترکیه روی داده است.ترکیه حملاتی ضد پ ک ک (حزب کارگران کردستان) در چند سال اخیر انجام داده است و حزب کارگران کردستان نیز در حال افزایش حملات خود ضد اهداف غیر نظامی در آنکارا و استانبول است البته نمی دانیم مسئول این حمله به فرودگاه آتاتورک در استانبول چه کسی است.

به دنبال وقوع دو انفجار در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول ، به جز پروازهای روی باند بقیه پروازهای این فرودگاه لغو شد. منابع خبری اعلام کردند تاکنون چهل مجروح این حادثه به بیمارستانهای استانبول منتقل شده اند. پلیس ترکیه اعلام کرد هنوز یک عامل انتحاری دیگر در فرودگاه آتاتورک است.


*شبکه ntv ترکیه: ۴تروریست پس از انفجارها در فرودگاه آتاتورک حالیکه به اطراف تیراندازی می‌کردند سوار ماشین شخصی شده و فرار کرده‌اند.

*انفجار در پارکینگ خودروها در فرودگاه اتاتورک استانبول بوده

* تاکسی های فرودگاه در حال انتقال مجروحین هستند

* وحشت و ترس در میان مسافران فرودگاه

* رسانه های ترکیه: احتمالا عامل انفجار،‌ انتحاری بود

برطبق فیلمهای ارسال شده از فرودگاه اتاترک استانبول تعدادی از هموطنانمان در این فرودگاه حضور دارند. تا این لحظه آماری از آسیب دیدن ایرانی ها در این حادثه تروریستی داده نشده است.

* وزیر دادگستری ترکیه: دو عامل انتحاری ابتدا به سوی مردم و نیروهای امنیتی تیراندازی کرده‌ و سپس خود را منفجر کرده‌اند.

*این انفجارها در پایانه شماره ۲ فرودگاه که مختص پروازهای بین‌المللی است رخ داده و به همین جهت احتمال حضور اتباع دیگر کشورها در میان قربانیان وجود دارد.

*رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از یک شاهد نوشته‌اند که عاملان حادثه پس از آن به تیراندازی پرداخته‌اند که نیروهای لباس شخصی پلیس به این افراد مشکوک شده و به تعقیب آن‌ها پرداخته‌اند.

*برخی منابع تعداد مظنونین حادثه را سه نفر اعلام کرده‌اند.

*ساعت۱۱:۴۰ دقیقه شب پرواز خطوط هواپیمایی ترکیش به تهران بوده که احتمال حضور مسافران ایرانی در فرودگاه را بسیار بالا می‌باشد.

* پروازهاي ورودي استانبول به صبيحا گوكچن فرودگاه دوم استانبول و شهرهاي نزديك هدايت شد.

*در یکی از ویدئوهای منتشر شده از انفجار فرودگاه آتاتورک استانبول، صدای چند مسافر که فارسی فریاد می‌زنند «بنشینید» به گوش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار