در نشست خبری مدیران صنعت آب اعلام شد که منابع آبی دو شهر بیرجند و طبس در وضعیت بحرانی است.
کد خبر: ۲۵۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 26 June 2016

به گزارش تابناک یزد، مدیران صنعت آب استان خراسان جنوبی در نشستی با خبرنگاران از کسری ۱۶۴میلیون متر مکعبی مخازن آبی خراسان جنوبی و هزینه های سنگین جلوگیری از هدر رفت آب در لوله های پوسیده سخن گفتند و خواستار مشارکت مردم در تامین هزینه های تعویض لوله های آب آسیب دیده شدند.

در این نشست که به مناسبت هفته صرفه جوئی مصرف آب ن(یکم تا هفتم تیرماه) برگزار شد، همچنین اعلام شد که: مشترکان آب و فاضلاب استان ۴۶ میلیارد ریال به سازمان آب و فاضلاب بدهکارند.

به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان که میزبان این نشست بود در ابتدای جلسه به خشکسالی 17 ساله اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۴ میلیون متر مکعب کسری مخازن آبی در استان داریم اما در این مدت اقدامات بسیار خوبی در راستای مصرف بهینه آب در استان صورت گرفته است که آگاهی مردم را نسبت به محدودیت‌های آبی استان بیشتر کرده است.

مهندس امامی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی درگیر خشکسالی های عمیق شده است و این امر در لایه‌های اجتماعی و برای مردم استان اثرات نامطلوبی را دربر داشته افزود: همه باید چشم انداز مثبتی برای استان پیش بینی کنند .

وی با اشاره به توجه ویژه وزارت نیرو به استان خراسان جنوبی اظهارکرد: تامین آب استان از سایر حوزه‌های آبخیز در بلند مدت از اولویت های وزارت نیرو است.

امامی ضمن اشاره به اجرای پروژه خط انتقال آب از دریای عمان، تصریح کرد: مردم را نباید در زمینه اجرای پروژه ناامید کرد چراکه اجرای پروژه انتقال آب به زمان نیاز دارد و قطعاً در آینده اجرایی خواهد شد.

استان خراسان جنوبی از خط دوم انتقال آب به یزد؛ آبدار می شود


هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم در این نشست بر مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: منابع آبی دو شهر بیرجند و طبس در وضعیت بحرانی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث تأمین آب شهرستان طبس نگرانی‌های زیادی وجود دارد، عنوان نمود: یک سوم آب شرب این شهرستان از طریق تصفیه خانه شهر تأمین می‌شد که به دلیل کمبود بارندگی‌ها سد خالی شده است.

طبس دو برابر استانداردها آب مصرف می کنند

هاشمی با بیان اینکه علی رغم خشکسالی های اخیر خوشبختانه تا کنون نیازهای مردم شهرستان طبس در بخش آب تأمین شده است، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ لیتر آب به ازای هر نفر به شبکه شهری طبس تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف هر شهروند بر اساس استاندارها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است، گفت: سرانه مصرف آب مردم طبس علی رغم وجود مشکلات بحرانی آب دو برابر حد استاندارد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن اشاره به تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت کشاورزی مبنی بر جداسازی مصارف فضای سبز شهری و شبکه‌های توزیع آب شهری، اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای استان مطالعات جداسازی انجام شده است و در سال گذشته ۱۳۲ انشعاب فضای سبز از شبکه‌های توزیع آب شهری جدا شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب استان از کلیه منابع ملی و استانی ۴۵ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: تا کنون تنها ۱۳ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه به ازای هر کیلومتر اصلاح شبکه ۸۰ میلیارد تومان هزینه لازم است، گفت: برای سه شهر نهبندان، طبس و بیرجند نشت یابی و مرمت در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار