براساس تحقیقات انجام شده توسط روان‌شناسان، افرادی که از همان ابتدا یعنی قبل و هنگام ازدواج با آگاهی یا کمک و مشورت همسر خود را انتخاب کنند و در انتخاب و گزینش صحیح اطلاعاتی کسب کنند در ادامه‌ زندگی مشترک از رضایت بیشتری برخوردار می‌شوند. مراکز مشاوره با منظور رفع مشکلات خانوادگی و حل مسایل خانواده‌ها راه‌اندازی شده‌اند و به طور قطع نقش موثری در کاهش اختلافات و آمار طلاق دارند.
کد خبر: ۲۵۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 24 June 2016
کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی بهزیستی استان یزد گفت: مراکز مشاوره غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی در سطح استان خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج را برای زوجین برعهده دارند.

حسینعلی دهقانی زاده گفت: طبق آمار شش ماهه اول سال جاری67 مرکز مشاوره غیر دولتی با بهزیستی همکاری دارند البته طی سه ماه گذشته مراکز مشاوره جدید هم مجوز فعالیت گرفتند و این آمار در حال حاضر به 70 مرکز رسیده است همچنین در کنار مراکز مشاوره مرکز کاهش طلاق هم با همکاری دادگستری در حال فعالیت است که زوجین پس از مراجعه به دادگاه برای درخواست طلاق ابتدا برای مشاوره به این مرکز ارجاع داده می شوند.

بیشترین مشاوره ها به مسائل خانواده و زوجین اختصاص دارد

وی با بیان اینکه امروز ضرورت وجود مراکز مشاوره نیازی روز افزون است، گفت: در جامعه امروز سطح سلامت روان کاهش یافته و مشاوره تخصصی می تواند به ارتقای سطح سلامت روان جامعه کمک کند.

وی در خصوص نحوه فعالیت مراکز مشاوره وابسته به بهزیستی گفت: تمام افرادی که در مراکز مشاوره غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می کنند حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره هستند و برای اشتغال در این مراکز سابقه کار و مصاحبه علمی لحاظ می شود.

دهقانی زاده افزود: در مراکز غیر دولتی در شش ماهه اول سال18هزار مراجع و 54 هزار جلسه مشاوره برگزار شد که عمده مسائل مطرح شده مربوط به همسران و مسائل خانوادگی بوده است.

وی اعلام کرد: مرکز کاهش طلاق که کاری منسجم با همکاری دادگستری و بهزیستی استان برای اولین بار در کشور در حال فعالیت است موفق شد40 درصد از متقاضیان طلاق را به زندگی مشترک بازگرداند.

وی در ادامه به مرکز تلفنی صدای مشاور در استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از مراکز پر طرفدار در زمینه مشاوره خانواده، کودک، بالینی، تحصیلی و ... صدای مشاور است که تاکنون هم توانسته به خوبی در بین مردم شناخته شود به طوری که سالانه عنوان بهترین مرکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی در کل کشور را به خود اختصاص دهد.

دهقانی زاده با تاکید بر تاثیر مثبت مشاوره و عملکرد موثر مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق، عواملی همچون دخالت اطرفیان، اعتیاد، عدم مهارت های ارتباطی لازم برای زندگی مشترک، خشونت خانوادگی و خیانت های زناشویی را به عنوان متداول ترین علل طلاق در یزد برشمرد.

وی افزود: زوج‌ هایی که قبل از حاد شدن مشکل به مراکز مشاوره مراجعه می ‌کنند نسبت به افرادی که از خدمات مشاوره‌ای استفاده نکرده‌ اند و یا این که تنها یکی از طرفین خواستار استفاده از خدمات مشاوره‌ای باشند، در پذیرش مشکل و حل آن موفق ‌تر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار