کد خبر: ۲۴۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶ 21 June 2016
مسئول مرکز مشاوره و روانشناختی و صدای مشاور بهزیستی استان یزد گفت:مرکز صدای مشاور از ساعت8 صبح تا 20 در شیفت های صبح و عصر به غیر از روزهای جمعه به صورت صرفا تلفنی پاسخگوی سوال همشهریان است.
سعیده مظفری افزود: مرکز صدای مشاور یزد با حضور 16مشاور و یک حقوقدان به مردم در حوزه مشکلات خانوادگی،تحصیلی،فرزند پروری و به طور رایگان مشاوره می دهد.

وی با بیان اینکه مشاور در حال حاضر در همه استان ها فعال است، اظهار کرد:این مرکز از سال 1374 آغاز به کار کرد و استان یزد یکی از استان های پیشرو در راه اندازی صدای مشاور بود.

وی گفت: تماس گیرندگان در صورت نیاز به مشاوره حضوری و تخصصی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده می شوند.

روزانه 200 تماس با صدای مشاور برقرار می شود

مظفری افزود: در شیفت صبح به طور میانگین 100تا 120 تماس و بعد از ظهر 80تا 100تماس جهت دریافت مشاوره با این مرکز برقرار می شود.

وی با اعلام اینکه اغلب تماس های این مرکز مربوط به مسائل خانوادگی است، تصریح کرد:50درصد مشاوره های مربوط به موارد خانوادگی و50 درصد دیگر مربوط به تربیت کودک ، نوجوان و مشاوره های بالینی است.

وی با بیان اینکه تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور بیشتر خانم ها هستند، گفت: تعداد تماس گیرنده آقا هم در حال افزایش است به طوری که تا سال گذشته از هر 10 تماس یک نفر مرد بود الان این میزان تماس به 60 درصد خانم ها و 40 درصد آقایان تغییر کرده است.

وی با اشاره به خدمات دیگر این مرکز گفت: یاری برگ از خدمات این مرکز به افرادی است که برای مشاوره حضوری به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده می شوند به ارائه می شود و درصورتی که این افراد از مددجویان بهزیستی باشند پس از ارجاع به مراکز مشاوره 90درصد از هزینه مشاوره حضوری توسط بهزیستی پرداخت می شود و برای سایر افراد چهار بار در سال در صورت داشتن یاری برگ هزینه مشاوره حضوری تخفیف خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه تماس ها به این مرکز بیشتر در حوزه رفتاری و روانشناختی است تا حقوقی، گفت: این مرکز از نظر تعداد تماس و مشاوره های انجام شده نسبت به جمعیت استان وضعیت مطلوبی دارد که می تواند نشان دهنده کیفیت مشاوره ها باشد همچنین مرکز صدای مشاور یزد هر ساله رتبه اول را در بین سایر استان ها دریافت می کند.

وی گفت: هر چند در مشاوره ممکن است نیاز به حضور هر دوطرف باشد ولی برای مهارت افزایی مشاوره تلفنی موثر بوده و گواه این مدعا هم می تواند تماس های مکرر افرادی باشد که دوره های قبل برای حل مسائل خانوادگی خود با این مرکز تماس داشتند و همچنان تماس خود را قطع نکرده اند.

وی افزود: به دلیل کمبود خط های تلفن تعدای از هم استانی ها پشت ترافیک خط این مرکز می مانند و عملا از دریافت خدمات مشاوره تلفنی محروم می شوند که برای رفع این مشکل با تحویل مکانی بزرگتر به زودی تعداد خط ها را بیشتر خواهیم کرد این در حالی است که هر مشاور به طور متوسط 25 تماس را در روز پاسخگو است.

مشاوره تلفنی اعتماد مردم را جلب کرده است

کارشناس مسئول مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی نیز در خصوص مرکز تلفنی صدای مشاور گفت: با توجه به ضرورت وجود مراکز مشاوره که می توانند در جهت ارتقای سلامت روان، کاهش تعارض و تنش بین همسران و کاهش استرس های شغلی و اقتصادی موثر باشند چندین سال است که صدای مشاور به صورت مشاوره صرفا تلفنی با شماره 1480جوابگوی همشهریان است.
حسینعلی دهقانی زاده افزود: در شش ماهه اول سال 94 مشاوران صدای مشاور توانستند به22هزار تماس، مشاوره دهند و از آنجا که برخی از مردم پس از آشنایی با صدای مشاور در تمام مشکلات خانوادگی خود برای چندمین بار با این مرکز تماس حاصل می کنند نشانگر این است که مشاوره تلفنی صدای مشاور اعتماد مردم را جلب کرده و مشکلات آنها را کاهش داده و یا حل کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار