کد خبر: ۲۴۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 11 June 2016

به گزارش تابناک یزد،حمید سبزواری، شاعر اشعار مشهور و ماندگار دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ساعاتی پیش در بیمارستان آسیا تهران دار فانی را وداع کرد.

گفته می‌شود، وصیت مرحوم سبزواری دفن در خانه قدیمی‌شان در شهر سبزوار بوده است و پسر آن مرحوم امروز با مسئولان سبزوار جهت اخذ موافقت با اجرای وصیت استاد، جلسه خواهد داشت.

اشعار بلند زنده‌یاد سبزواری، زبان گویای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و پیشواز آمدن امام خمینی(ره) به کشور را با مشهورترین سروده‌اش، "خمینی ای امام" ، در اذهان مردم ایران جاودانه کرده است.

حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر معاصر ایران و دارنده نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر است. سبزواری زاده 1304 در سبزوار است که قبل از مدرسه، قرآن را در خانه و نزد مادرش آموخته بود. وی سرودن شعر را از چهارده‌سالگی آغاز کرد.

از آثار استاد حمید سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. سبزواری در نتیجه مبارزات جانانه انقلابی، سال‌ها تلاش صادقانه شغلی و ذوق و قریحه بالای شاعری، تاکنون افتخارات متعددی را کسب کرده است.

او برای انقلاب شعر و شعار می‌ساخت که در راهپیمایی‌ها و نمازجمعه خوانده می‌شد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو، خمینی ای امام و الله اکبر خمینی رهبر.

سایت تحلیلی خبری تابناک یزد، درگذشت شاعر انقلاب اسلامی، مرحوم حمید سبزواری را به خانواده محترم ایشان و تمامی علاقه‌مندان به شعر انقلاب تسلیت گفته، از خداوند سبحان برای ایشان غفران و رحمت واسعه طلب می‌کند.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
رفت آن مدٌاح اهل بیت بر بیتش درود
رفت یک تن از بزرگان دیار این سرود

رحمتش فرما خداوندا که قلبی پاک داشت
لطف تو والاست بر این کالبد فرما فرود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار