رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز از فعالیت 65 کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان و کسب رتبه نخست در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 27 May 2016
به گزارش تابناک یزد،سید رضا آقایی  افزود: از این تعداد 40 کانون فرهنگی و هنری در حوزه شهری در محلات مختلف و بقیه نیز در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز فعالیت دارند .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد ، جذب جوانان و ارائه آموزش های دینی ، فرهنگی و هنری به آنها فعال است .
آقایی از مهمترین برنامه های این کانون ها در شهرستان مهریز را شامل دوره های آموزشی در بخش های فرهنگی و هنری ، برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت در رشته های ، ایجاد فضای مناسب و با نشاط برای جذب جوانان به مساجد ذکر کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر 50 هزار جلد انواع کتب مورد نیاز در سطح کتابخانه های مساجد شهرستان مهریز توزیع شده و همچنین بیمه کتابداران و مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیر صورت گرفته است .
آقایی به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره و محور برنامه های این مراکز فرهنگی و هنری را برنامه ریزی و بهره گیری از اساتید مجرب و مورد نیاز ذکر کرد.
وی گفت: خوشبختانه استقبال نسل جوان از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مهریز خوب است و تا پایان امسال بر حسب نیاز نسبت به افزایش آنها اقدام می شود .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز افزود: از راه های خوب جذب جوانان و ارائه آموزش های مناسب کانون های فرهنگی هنری مساجد است که سدی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان محسوب می شود .
آقایی از همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی شهر در گسترش برنامه های مختلف در این شهرستان برای نسل جوان قدردانی کرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار