کد خبر: ۲۳۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 27 May 2016

به گزارش تابناک یزد،در میان منابع متنوع جهانگردی در ایران، بی‌شك كویر از جاذبه‌ای خاص برخوردار است. خصوصاً اینكه بعضی از كویرهای ایران در نوع خود منحصر به فرد هستند و از جالب‌ترین مناظر و دیدنی‌های دنیا محسوب می‌شوند .یکی از مکان های زیبای ایران، کویرهای جذاب استان یزد می باشد.گشت و گذار در میان فضاهای وسیعی كه نگاه را تا دوردست می‌كشاند، غافلگیر شدن در چشم‌انداز شن‌های روان و شوره‌زارهای خشك و سوزان، ابنیه تاریخی، سایه تك‌آبادی‌ها، بناهای آجری رنگ، ساختمان‌های ساده و خشن، كاروان‌سراها و رباط‌های قدیمی برای هر جهانگردی جذاب و دیدنی است.
از میان جهانگردانی كه در نیمه راه شرق و غرب از ایران دیدن كرده‌اند، «سون هدین» سیاح سوئدی به خاطر كار بزرگ و ژرف خود،‌ جایگاهی والا دارد. او ماه‌ها و سال‌ها بر پشت شتر در كوره‌راه‌های ایران، به ویژه در كوره‌راه‌های كویری، هزاران كیلومتر راه را درنوردید و از دیده‌های خود گزارشی جامع تهیه كرد كه اثری مهم در شناخت یكی از مهم‌ترین جاذبه‌های جهانگردی ایران به شمار می‌رود. این جاذبه، كویرهای ایران است.
انواع گیاهان كویری در كنار تپه‌های شن روان و بقایای قلعه‌هایی كه بر اثر پیشروی كویر ویران شده‌اند در كنار روستاهای آباد و گزستان‌هایی كه این‌جا و آن‌جا پیشروی كویر را مهار كرده‌اند و به صورت بیشه‌ای در اقیانوسی بی‌انتها پدید آمده‌اند، توجه هر تازه‌ واردی را به خود جلب می‌كنند.
جاذبه‌های این بخش در استان یزد از طریق دو محور مورد توجه قرار گرفته است: اول محور یزد به بافق كه با گذر از مسجد كهن فهرج در حاشیه كویر تا بافق ادامه می‌یابد. در طول راه، جنگل‌های گز كه جابه‌جای حاشیه‌های كویر را تسخیر كرده و زیبایی و جذابیت خاصی به این مسیر بخشیده است وجود دارد. در انتهای مسیر بافق، پارك بسیار زیبای آهن‌شهر وجود دارد كه در حدود ۲۰ هكتار وسعت آن است و از نخل‌های كهنسال و انواع گل‌ها پوشیده شده است و همچون بهشتی موعود در انتهای راه كویری خودنمایی می‌كند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار