گردانندگان یک کسب و کار آنلاین در کشورمان به تازگی دست به ابتکاری زده‌اند که یافتن همتایی برای آن، نه در کشورمان، که در جهان کار دشواری است؛ آنقدر که اگر بشنویم ابتکارشان صدای اعتراض دوستداران محیط زیست در دیگر کشورها را هم درآورده، جای تعجب ندارد!
کد خبر: ۲۳۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 27 May 2016
به گزارش «تابناک یزد»، گردانندگان یک کسب و کار آنلاین در کشورمان به تازگی دست به ابتکاری زده‌اند که یافتن همتایی برای آن، نه در کشورمان، که در جهان کار دشواری است؛ آنقدر که اگر بشنویم ابتکارشان صدای اعتراض دوستداران محیط زیست در دیگر کشورها را هم درآورده، جای تعجب ندارد!

هرچه دوستداران و فعالان محیط زیست کشورمان بر فقدان قوانین حمایتی در حوزه حقوق حیوانات تأکید دارند و یکی از دلایل آزار رساندن آشکار به حیوانات در کشورمان و فیلم هایی که در این باره تهیه و منتشر می‌شود را نبود این دست قوانین بازدارنده می‌دانند و راهی برای اثبات موضع گیری شان ندارند، گاه شاهد رقم خوردن اتفاقاتی هستیم که به وضوح بر این کمبود بزرگ مهر تأیید می‌زنند.

اتفاقاتی مانند حیوان آزاری هایی که گاه فیلم های تهیه شده از آن منتشر می‌شود، یا فروش بخشی از اعضای بدن حیوانات به عنوان طلسم، یا حتی تعیین یک موجود زنده به عنوان جایزه ای که افراد برای موفقیت در یک بازی مجازی به دست می‌آورند؛ ابتکاری عجیب که دستمایه نگارش این مطلب شده است.

گردانندگان یک سایت آنلاین که در کار تحویل فست فود به صورت اینترنتی هستند و نقش رابط میان کاربران فضای مجازی با برخی فست فودهای طرف قراردادشان در شهر تهران را ایفا می‌کنند، با طراحی بازیِ آنلاین مارپله، تلاش کرده‌اند که مشتریان خود را به استفاده بیشتر از اپلیکیشن تلفن همراهشان جلب کرده و به اصطلاح مشتری بیشتری جذب نمایند. به این صورت که برای بیشتر بازی کردن نیازمند استفاده بیشتر از خدمات ایشان هستید و در صورت جمع آوری امتیازات بیشتر، می‌توانید از جوایزی که برایتان تدارک دیده‌اند، بهره مند شوید.

بخورید و بازی کنید و مار واقعی جایزه بگیرید!

راهکاری که نه تنها به آن اشکالی وارد نیست، که می‌تواند جذاب و قابل اعتنا هم باشد و موجب رونق گرفتن کسب و کارهای آنلاین شود؛ اما کار از آنجایی خراب می‌شود که به جوایز تدارک دیده شده برای این بازی آنلاین نگاهی می‌اندازیم و پی می‌بریم که یکی از بهترین جوایزی که به مخاطبان عرضه شده و برای دریافت آن امتیاز بالایی لازم است، «مار پیتون» است!

جایزه ای که این گونه درباره آن توضیح داده‌اند: «مار پیتون خانگی(!) با وسایل کامل نگهداری»؛ موجودی که بومی کشورمان نیست و به احتمال زیاد به شیوه های غیرقانونی و قاچاق به کشورمان وارد می‌شود و البته نه «خانگی» است و نه قابل جایزه دادن، مگر اینکه طراحان این مسابقه متفاوت، از حقوق حیوانات به کل بی اطلاع باشند.

این در حالی است که علاوه بر این بی اطلاعی و حتی انجام تبلیغ رایگان برای قاچاقچیان این گونه به کشور، به غیرقانونی بودن خرید و فروش مار در کشور هم می‌توان اشاره کرد که تعیین کردن پیتون به عنوان جایزه، نقض صریح آن به شمار می‌آید و جا دارد که متولیان اجرای قانون، به ویژه سازمان محیط زیست نسبت به آن واکنش نشان دهند.

به این اشکالات، خطراتی که نگهداری از یک پیتون در منزل می‌تواند متوجه افراد، به ویژه کودکان کند را هم می‌توان افزود تا نتیجه گرفت که طراحان خوش ذوق مسابقه آنلاین، در تعیین پیتون به عنوان جایزه، نهایت کج سلیقگی را از خود بروز داده‌اند؛ موجودی که از بزرگترین گونه های مار در جهان به شمار می‌آید و چون سمی نیست و به روش پیچیدن دور شکار، طعمه های خود را از پای درمی‌آورد، مدت هاست قاچاق آن به عنوان شیئی تزیینی به کشورهای مختلف جهان باب شده و نسل آن را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش «تابناک»، اتفاقی که بی شک اگر گردانندگان این کسب و کار آنلاین از آن آگاه بودند، یا به اندازه علاقه مندان به محیط زیست درباره اهمیتش می‌دانستند یا حتی آوازه مجازات حیوان آزاری به گوششان رسیده بود، رخ نمی‌داد و یک مار به عنوان جایزه بازیِ مار و پله تعیین نمی‌شد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار