رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری از سالها پیش ترسیم کردند ، الگویی بومی علمی و برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۳۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 26 May 2016

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا نصیری زاده در جلسه شورای اداری ابرکوه اظهار کرد: اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم باید الگوی متناسب با شرایط کشور داشته باشیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی شعار سال نیست بلکه الگویی برای توسعه پایدار است و این الگو اقتصادی کوتاه مدت نیست و باید برای تحقق آن برنامه ریزی کرد ، اقتصاد مقاومتی با مشارکت جدی مردمی تحقق می یابد و دولت باید هدایت و نظارت کند.
این مسئول با تاکید براینکه دولت خروج از رکود را سرلوح کار خود قرار دارد: یکی از مشکلات رکود اقتصادی بیکاری است که اثر فرهنگی را هم بدنیال دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: 160 میلیارد ریال تسهیلات برای فعال کردن واحدهای صنعتی متوسط و کوچک این استان اختصاص یافته است که این تسهیلات به واحدهای صنتعی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 40درصد ظرفیت نیمه فعال دارند پرداخت می شود.
نصیری زاده ادامه داد: 9 کارگروه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار یزد تشکیل شده است و این کارگروه با برنامه ریزی این مهم را پیگیری خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد تاکید کرد: برای راه اندازی 264 واحد صنعتی با پیشرفت 80 درصد در این استان به 6 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
این مسئول ادامه داد: کشاورزان شهرستان ابرکوه بخاطر بحران آبی و مصرف 90 درصد منابع در بخش کشاورزی دچار مشکلات عدیده ای هستند و باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از الگوی جدید به کاشت محصولات کم آبخواه و باارش افزوده تلاش کنند.
وی افزود: باید در زمینه محصولات مهم کشاورزی نظیر گندم خودکفا و در تولید دیگر محصولات استقلال اقتصادی داشته باشیم.
نصیری زاده خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه می تواند در کنار کشاورزی ، به عنوان 14 شهر نمونه گردشگری در حوزه گردشگری تلاش کند که نقش بسزائی در رشد و توسعه شهرستان خواهد داشت.
منتخب مردم حوزه مهریز در مجلس دهم نیز در این نشست گفت: باهمدلی ، همفکری هم باید در حل مشکلات مردم و در مسیر رشد و توسعه تلاش کنیم.
محمدرضا صباغیان ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: بدون همدلی و وحدت پیشرفت حاصل نمی شود و اگر اختلاف داشته باشیم موفق نخواهیم بود.
وی ادامه داد: برای رفع بخشی از بحران آبی ابرکوه با تشکیل جلسه با حضور مسئولان استانهای فارس و یزد تلاش خواهیم کرد.
امام جمعه ابرکوه نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان محروم است گفت: مسئولان این شهرستان درجهت رشد تعالی فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی تلاش می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصلائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
تیتر را که خواندم بقیه ی خبر را نخواندم . چون سه تا سؤال اساسی برایم پیش آمد :
- اقتصاد مقاومتی یک الگو است ؟!!!
- اقتصاد مقاومتی بومی است ؟!!!
و به خصوص :
- اقتصاد مقاومتی علمی است ؟!!!
و هزار مسئله اینجاست !
یا قلندرانِ زمان !
یا ولی عصر ! بیا !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار