کد خبر: ۲۳۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 25 May 2016

به گزارش تابناک یزد،نمایندگان دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری پس از دو نشست صبح و عصر در دفتر آیت الله جنتی رئیس این مجلس، گردهم آمدند.

در ابتدای این نشست آیت الله جنتی ضمن تشکر مجدد از اعضای مجلس خبرگان رهبری که وی را به عنوان رئیس خبرگان رهبری برگزیدند، اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری وظایف و مسئولیت های خطیری در قبال رهبری و ولایت فقیه دارد و تقویت بنیاد ولایت فقیه از وظایف خبرگان است.

وی افزود: پاسخگویی به شبهاتی که از سوی دشمنان و برخی معاندان داخلی علیه ولایت فقیه در جامعه مطرح می شود از دیگر مسئولیت های مجلس خبرگان رهبری است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با اشاره به برخی از مشکلات مردم به ویژه در مناطق مرزی و محروم اظهار کرد: مردم شریف ایران اسلامی به خصوص مردم همیشه در صحنه در مناطق محروم ، خواسته های زیادی ندارند و با تامین خواسته های حداقلی این عزیزان خیلی از مشکلات آنان برطرف خواهد شد با این حال و با تمام محرومیت ها درهمه صحنه های انقلاب اسلامی با تمام وجود حضور داشته و دارند و ما از مسئولین می خواهیم برای رفع مشکلات این مردم رنج کشیده بیش از پیش بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز هم در این جلسه با اشاره به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: از هیئت رئیسه محترم و اعضای این مجلس می خواهم تا با ارائه طرح ها و برنامه هایی در راستای ارتقای کارآمدی مجلس خبرگان برآیند.

وی افزود : در این خصوص ضروری است کارآیی کمیسیونها و مرکز تحقیقات دبیرخانه مجلس خبرگان را ارتقا بدهیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کعبی نیز با اشاره به شان و جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: ضرورت مبارزه جدی با تهاجم فرهنگی از سوی دستگاه های مسئول بیش از پیش احساس می شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حیدری آل کثیری با اشاره انتخاب هیئت رئیسه جدید مجلس خبرگان گفت: این انتخاب حاوی دو پیام داخلی و خارجی و یاس دشمنان و معاندان بود.

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم استان خوزستان گفت: از دولت محترم درخواست می کنم برای کمک به مردم آسیب دیده اقدام جدی نمایند.

همچنین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان به انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان اشاره و آن را دارای پیامها جدی دانست و گفت: خبرگان برای صیانت از جایگاه ولایت فقیه و رهبری وظیفه دارند.

وی افزود: از دست اندرکاران حوزه علمیه درخواست می کنم تا مبحث ولایت فقیه در مدارس تحت پوشش حوزه لحاظ و از برگزاری این گونه کلاسها حمایت جدی صورت پذیرد.

سپس آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه قم در پاسخ حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی از تجدیدنظر شورای عالی و بازنگری این شورا در خصوص برقراری مستمر کلاسهایی تحت عنوان مبحث ولایت فقیه در حوزه های علمیه خبر داد.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، نیز درباره اصلاح برخی مواد آیین نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را متذکر شد.

همچنین احمد پروایی نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مسئولان نظام به ویژه دستگاه قضایی باید به صورت جدی با مفاسد اقتصادی برخورد کرده و سازوکارهای نظارتی نیز تقویت شوند.

وی سپس به برخی از مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی آنان اشاره و از مسئولین خواست برای رفع مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی جامعه بیشتر بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی اشکوری دیگر نماینده گیلان در خبرگان رهبری نیز از مطالبات و مشکلات مردم سخن گفت و هماهنگی بیشتر بین مسئولین و نمایندگان خبرگان را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فراز نیز در سخنانی بر پیگیری مطالبات و و رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص از سوی نمایندگان مجلس خبرگان تاکید نمود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی شاهرودی نماینده مردم کردستان هم از کمبود بودجه های فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی انتقاد کرد و گفت: در مناطق مرزی و به ویژه کردستان مشکل اشتغال جدی است و من از مسئولین درخواست می کنم برای رفع این مشکلات پیگیری لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین وافی هم در سخنانی با اشاره به بافت و ترکیب ویژه مجلس خبرگان ، تاکید کرد: لازم است از این ظرفیت عالی ، کمال استفاده را برای پیشبرد اهداف نظام به کاربرد.

وی افزود: همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند: مجلس خبرگان، تقویت رهبری است لذا باید از ظرفیت های این نهاد ارزشمند بیش از پیش، بهره برداری شده و آقایان نمایندگان خبرگان نیز هر یک در حوزه انتخابیه خویش با استفاده از این جایگاه رفیع مجلس خبرگان با مشکلات به ویژه مشکلات فرهنگی حوزه انتخابیه خود مقابله و برای رفع آنها بکوشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار