یک مقام انتظامی:
کاهش 25 درصدی تصادفات در فروردین 95 نسبت به سال 94 در استان یزد یک نکته مثبت است اما تعداد فوتی‌ها و مجروحان حوادث رانندگی به ویژه تصادف موتورسواران همچنان بالا است.
کد خبر: ۲۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 20 May 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه آمار تصادفات در استان یزد کاهش یافته است، گفت: اما همچنان آمار تصادفات فوتی در یزد بالا است.

سرهنگ منصور جمشیدی در نخستین همایش ملی فرهنگ رانندگی، قانون‌گریزی و رفتار تهاجمی در دانشگاه یزد در مورد آمار تصادفات و نقش پلیس راهور در استان یزد اظهار داشت: کاهش 25 درصدی تصادفات در فروردین 95 نسبت به سال 94 در استان یزد یک نکته مثبت است اما تعداد فوتی‌ها و مجروحان حوادث رانندگی به ویژه تصادف موتورسواران همچنان بالا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبعات نامطلوب تصادفات در جامعه بیان کرد: افزایش فقر نتیجه تصادفات است به طوری که تعداد ایتام و خانواده‌های تک سرپرست در کشور به دلیل تصادفات افزایش یافته است.

جمشیدی همچنین با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی برای توقف روند افزایش فوتی‌ها و مجروحان حوادث رانندگی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پنج پاسگاه راهنمایی و رانندگی در مرکز شهر یزد و توابع آن ایجاد کردیم و برای نخستین بار در استان یزد به منظور تربیت نیروی انسانی، رشته کارشناسی تصادفات را راه‌اندازی کردیم.

وی عنوان کرد: 219 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در استان نصب شد که 100 مورد آن در مرکز استان نصب شده و در این زمینه جزو استان‌های رتبه اول کشور هستیم و پس از نصب این دوربین‌ها آرامش و نظم ترافیکی بیشتری را در سطح شهرها شاهد هستم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان اینکه مادر تصادفات سرعت غیرمجاز است، افزود: تردد کامیون‌ها نیز برای نخستین‌بار نظام‌مند شد و برای تردد آنها در معابر شهری محدودیت زمانی لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: اصلاح هندسی معابر را نیز با جدیت پیگیری کردیم و تاکنون بیش از هزار نقطه اصلاح معابر نیز در استان یزد داشتیم و 12 پل مکانیزه عابر پیاده در سال 95 نصب یا راه‌اندازی شده است.

جمشیدی گفت: پیگیر راه‌اندازی خطوط بی.‌آر.‌تی در یزد هستیم که تا نیمه اول سال 95 راه‌اندازی می‌شوند تا حمل و نقل عمومی جایگزین موتورسیکلت شود و مردم نیز باید تفکر خود را نسبت به استفاده از خودروهای شخصی تغییر دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار