رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی یزد گفت: یزد جزو سه استان نخست کشور در بخش مهاجرت های داخلی و خارجی قرار دارد و این امر موجب پدیده های نامطلوبی در این خطه شده است.
کد خبر: ۲۳۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 19 May 2016
به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا نصیری زاده در دیدار با مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم تعامل با اداره کل بهزیستی استان به منظور کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان افزود: هر استان آسیب های اجتماعی خاص خود را دارد که باید در جهت بهبود مسائل برنامه ریزی داشت.
وی با اشاره به آثار نامطلوب مهاجرت در سالهای گذشته در این استان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 90 ، حدود 10 درصد جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که حضور آنان استان را با مسائلی روبرو کرده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور هم در این دیدار با به فال نیک گرفتن احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در دولت تدبیر و امید، حمایت های سازمان مدیریت را در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم ارزیابی کرد.
سیدحسن موسوی به ماموریت های این سازمان در عرصه سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای نخستین بار پس از انقلاب و در برنامه های توسعه، سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه شناخته شده است.
وی اظهار امیدواری کرد تا با تحقق این مهم، در جهت رصد مسائل اجتماعی گام برداشته شود و رویکردها از مواجهه مشکلات به رویکرد سلامت نگری تغییر یابد.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر وجود برنامه ریزی های منطقه ای برای کنترل و پیش گیری از آسیب های اجتماعی گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه در استان ها به همین منظور در دولت هفتم ایجاد شد و رسیدگی به مسائل اجتماعی به علت منطقه ای بودن نیازمند طرح در بالاترین شورای تصمیم گیری استان است.
در این دیدار که با حضور مدیرکل بهزیستی استان نیز همراه بود، وی بررسی عضویت این اداره کل در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را خواستار شد.
تعداد کل مهاجران به استان یزد در سالهای 85 تا 1390 بیش از 128هزار نفر بوده که در میان شهرستانها شهرستان یزد با حدود 12هزار مهاجر ، مهاجرپذیرترین شهرستان بوده است.
این آمار در سالهای قبل کمتر بوده بگونه ای که میزان خروجی از استان یزد در سالهای 1375 تا 1385 حدود 100هزار و 88 نفر و ورودی مهاجر حدود 143 هزار و 167 نفر بوده است یعنی مجموع مهاجرت 43هزار و 79 نفر بود.
در سال های اخیر بدلیل توسعه همه جانبه یزد در ابعاد گوناگون آموزشی ، بهداشتی و صنعتی، افراد زیادی از استان های هم جوار نیز وارد استان شده اند.
این مهاجرت ها سبب تغییر کاربری اراضی، توسعه آپارتمان سازی، تغییر چهره سنتی شهر، آلودگی هوا، مشکل ترافیک، مسکن و اشتغال در مرکز استان شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
يزدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
واقعأ كار خداست. يزد بي آب كويري بجايي رسيده كه رتبه دوم مهاجرپذيرترين استان كشور شده و كلأ در هر زمينه اي در كشور رتبه اول دوم يا ديگه نهايتأ بين ٥تاي اول هست. آموزش،صنعت،بهداشت و درمان، كيفيت زندگي،رفاه، امنيت،توريست و يا حتي كشاورزي!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار