کد خبر: ۲۳۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 19 May 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد‌ از آزادسازی کلیه خودروها و متورسیکلت‌های توقیفی به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد.

سرهنگ" منصور جمشیدی" در نشست خبری که به منظور اعلام عملکرد راهنمایی و رانندگی استان یزد برگزار شد، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را رفتار اجتماعی دانست و اظهار کرد: بیشترین جرائم استان یزد در مورد پلاک‌های غیر یزدی است.

وی کاهش 30 درصدی مجروحین حوادث رانندگی امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را از جمله دستاوردهای راهنمایی و رانندگی استان یزد دانست و بیان کرد: از ابتدای سال جدید تا پایان اردیبهشت ماه آمار تصادفات فوتی استان یزد نسبت به زمان مشابه در سال قبل،‌ 82 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به گستردگی حوزه شهری شهر و استان یزد،‌ گفت: 91 درصد کل تصافات در استان مربوط به عابرین پیاده و موتورسوارهاست.

جمشیدی آگاهسازی خانواده‌ها را از جمله راهکارهای موثر در راستای کاهش آمار تصادفات و تخلفات رانندگی در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: در کل استان یزد بیش از  219 دوربین و در مرکز استان  102 دستگاه دوربین ثبت تخلف و اعمال قانون ترافیکی وجود دارد.

وی با اشاره به توریستي بودن استان یزد، اصلاح هندسی برخی از معابر،‌ تقاطع ها و میادین سطح شهر به منظور کنترل ترافیکی، را از جمله اقدامات راهنمایی و رانندگی در سال جدید دانست و بیان کرد: در نیمه اول امسال،‌ اتوبوس‌های بی.آر.تی به ناوگان حمل و نقل عمومی استان یزد اضافه می‌شود.

این مقام مسئول تصویب ساخت 12 پل عابر پیاده برای شهر یزد در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار دوربین ثبت تخلف و اعمال قانون در شهرستان اردکان و هشت دوربین در شهرستان میبد نصب و فعال سازی شده است.

وی با اشاره به توقیف 140 دستگاه خودرو با جرائم بیش از يك میلیون تومان در اریبهشت امسال، خاطرنشان کرد: به مناسب اعیاد شعبانیه در استان یزد،‌ کلیه خودروها و متورسیکلت‌های توقیفی، با احراز مالکیت به مالکین و با تخفیف 20 درصدي هزينه پاركينگ در یزد تحویل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در ادامه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی اعیاد نیمه شعبان در خیابان‌ها و معابر شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: از شب شنبه 31 اردیبهشت تا شب روز یکشنبه دوم خرداد عبور هر گونه وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و اتومبیل در هسته مرکزی شهر یزد ممنوع است.

جمشیدی در همین راستا ادامه داد: از روز شنبه تا شب روز یکشنبه خیابان مهدی به طور کامل،‌ بلوار امام موس بن جعفر(از تقاطع زیبا تا میدان صاحب الزمان)،‌ خیابان امام شمالی (از تقاطع شهدا تا انتهای خیابان امام خمینی شمالی) بسته و همچنین خیابان های سید گلسرخ،‌ تقاطع بعثت،‌ خیابان قیام،‌ بلوار امامزاده و خیابان سلمان (از چهارراه دولت آباد تا تقاطع بعثت خیابان انقلاب)، دارای محدویت ترافیکی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار