معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: گزارش های دیوان محاسبات درباره وضعیت تفریغ بودجه سال 93 بیانگر روند کاهش میزان تخلفات دستگاهههای اجرایی و پاکدستی مدیران استان در دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۲۲۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 15 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمدرضا سیدحسینی  در دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر پاکدستی دولت یازدهم افزود: جدول و آمارهای ارائه شده از سوی دیوان محاسبات استان که کاهش روند تخلفات از سال 1390تا 1393 نشان داده بیانگر آن است که شعار دکتر روحانی مبنی بر پاکدستی مدیران در عمل اجرا شده و تخلف آنان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر این گزارش نشان می دهد که آموزشهای دیوان محاسبات بهتر و بیشتر شده و همین امر در پیگشیری ، کاهش تخلف و مغایرت ها با قوانین موثر بوده است.
در این جلسه مدیرکل دیوان محاسبات یزد در گزارشی وضعیت تفریغ بودجه استان در سال 1393 را ارائه کرد.
بهزاد فلاطون زاده در این گزارش از کاهش روند واخواهی های بودجه استان و میزان مغایرت بودجه دستگاهها با قوانین طی سالهای 1390 تا 1393 خبر داد و گفت: عمده این روند ناشی از افزایش آموزش ها به ذیحسابان و مدیران و نیز تعامل بیشتر با دستگاههای استان بوده است.
وی با انتقاد از روند ضعیف ارائه صورتحساب الکترونیکی از سوی دستگاههای اجرایی خاطرنشان کرد: حسابرسی دستگاهها تنها بر اساس ارائه همین صورتحساب الکترونیکی انجام می شود که متاسفانه تا اسفندماه هیچ دستگاهی ارائه نکرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد نیز در گزارشی پیرامون عملکرد ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان گفت: در این ستاد 18 عضو دولتی و 120عضو غیر دولتی به ریاست استاندار حضور دارند.
حمیدرضا نصیری زاده افزود: از ابتدای سال هر 15 روز یک جلسه و در مجموع 50 جلسه این ستاد تشکیل شده که 19 مصوبه داشته ایم و تا پایان سال 24 جلسه برگزار می کنیم.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد خاطرنشان کرد: لزوم همکاری دستگاهها با دانشگاهها ، تشکیل 9 کارگروه و تشکیل یک جلسه در هر دو هفته ، شناسایی و احصا وضعیت واحدهای نیمه تعطیل و راکد استان با مسئولیت چهار دستگاه ، واگذاری طرحهای نیمه تمام دولتی به بخش های خصوصی و فرهنگسازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از مهمترین این مصوبه ها بود.
وی درباره واگذاری طرحهای نیمه تمام نیز اعلام کرد: در مرحله اول اجرای این طرح 103 طرح شناسایی شد و هم اکنون به 209 مورد رسیده و بزودی درباره واگذاری آنها تصمیم گیری خواهد شد.
فخرالسادات خامسی مدیرکل بانوان استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به نقش محوری بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دفتر امور بانوان در کارگروه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ضروری است.
در بخش دیگری از این جلسه معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان یزد در گزارشی وضعیت سند توسعه استانی در برنامه توسعه ششم را ارائه کرد.
محمد نبی هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی استان با وزارتخانه های متبوع خود را خواستار و گفت: برنامه های دستگاهها بعد از ارائه در شورای برنامه ریزی توسعه بررسی و تصویب می شود و چون تا پایان خرداد بیشتر زمان نداریم باید زودتر برنامه ها داده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان حاکمیت برنامه ریزی را از جمله مهمترین نیازهای توسعه های بیش از پیش استان یزد در عرصه های مختلف خواند و گفت: تعیین وظایف مشخص برای مدیران اجرایی در راستای رسیدن به اهداف کلان استان ضروری است.
محمدمهدی شرافت تدوین برنامه های دوره ای 6 ماهه را از راهکارهای مهم به منظور توجیه و تبیین اهداف توسعه استان عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست در گزارشی درباره برنامه های سلامت استان گفت: امنیت قوی، اقتصاد قوی و جامعه سالم محور سه عنصر دولت پایدار و پیشرفته است.
دکتر محمدرضا میرجلیلی افزود : سیاست های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده شامل تقدم پیشگیری از درمان، توسعه پایدار و سلامت محور است ضمن آنکه اطلاع رسانی در حوزه سلامت از دیگر ضرورت های تحقق اهداف کلان نظام سلامت است.
وی با اشاره به توجه جدی به بحث سلامت در دولت تدبیر و امید گفت: برنامه های متعددی از جمله چند برنامه مهم از سوی شورای عالی سلامت همچون کاهش بار بیماری ها غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در کشور، رعایت سهم واردات انواع روغن پالم فله و بسته بندی شده و پیشگیری از عرضه آفت کش های غیر مجاز ارائه شده که در استانها نیز پیگیری می شود.
میرجلیلی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مورد تصویب در این شورا این است که عملکرد سلامت محوری در ارزشیابی استانداران، بخشداران و شهرداران بر اساس شیوه نامه اجرای وزارت بهداشت به وزرات کشور انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشار به اختصاص بیش از 70 درصد عوامل بیماری ها به بیماری های غیر واگیردار دراستان یزد نیز خاطرنشان کرد: بیماری های غیر واگیر چالش اصلی نظام سلامت در کشور و استان یزد است.
وی تصریح کرد: تلفات جاده ای از دیگر عوامل موثر در چالش های نظام سلامت در استان یزد است که البته با وجود افزایش هفت درصدی در 6 ماه امسال نسبت به سال گذشته طی سالهای اخیر روند کاهش داشته ولی نیازمند فعالیت جدی در این بخش هستیم.
میرجلیلی در بخش پایانی سخنانش چند پشنهاد همچون تشکیل شورای سلامت هر دو ماه یک بار در استان ، تشکیل شورای ارتقای سلامت در اداره ها ، راه اندازی سند مدیریت آلودگی هوای استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ، اجرای سند دیابت در سال جاری، بحث کنترل آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه ای برای جلوگیری از بروز وبا و کنترل ارائه قلیون و سیگار در اماکن عمومی برای اجرا درسال جدید عنوان کرد.
در پایان این جلسه مصوبات دو جلسه کارگروه زیربنایی استان از سوی مدیرکل راه و شهرسازی ارائه شد که پس از بررسی بخش هایی از آنها با رای اعضا به تصویب رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار