استفاده از ظرفیت علمی، پژوهشی و اجرایی دانشگاه‌ها، موثرترین راهکار برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و استان است.
کد خبر: ۲۲۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۳ 13 May 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  استفاده از ظرفیت علمی، پژوهشی و اجرایی دانشگاه‌ها، موثرترین راهکار برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و استان است.

وی تبین اهداف اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف را از جمله برنامه‌های استان در سال جدید عنوان کرد و ادامه داد: در همين رابطه نيزستاد راهبردی و کارگروه اقتصاد مقاومتی در یزد راه‌اندازی شده است و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می شود.

طالبی در مورد تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، تصریح کرد: بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی استان یزد در حدی که بیان شده نيست و باید دقت بیشتری در بیان آمار و تعریف واحدهای تعطیل شده، انجام شود.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار با اشاره به عوامل تاثيرگذاری مانند رکود اقتصادی، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و بحران‌های موجود در حوزه صادرات به عنوان عوامل كشوري، خاطرنشان کرد: استان یزد به دلیل برخورداری از صنایع خاص نيز از اين عوامل،‌ آسیب بیشتری را متحمل شده است.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار با اشاره به ضرورت بيان نقطه نظرات آزادانه در نشست‌ها و جلسات تخصصی اهالی رسانه گفت: استفاده مطلوب از ظرفيت علمی و پژوهشی صاحب‌نظران مختلف  از مهمترين رسالت خبرنگاران است.


وی با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف جامعه توسط خبرنگاران، تاكيد كرد: رسانه‌ها ی استان علاوه بر گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، وظايف دستگاه‌ها در اين رابطه را مطالبه‌گری و ارزيابي کنند.

طالبی برطرف کردن ذهنیت‌های منفی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی دولت تدبير و اميد خواند وتصریح کرد: تدوین هرگونه روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران در جوامع بین‌المللی، باید براساس منافع ملی و واقعیت‌های رفتاری و اعتقادی ملت ایران انجام شود.


معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار به دغدغه‌هاي مسئولان استان و كشور، در مورد موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: در دو دهه گذشته استان یزد نه تنها تأمین‌کننده اشتغال داخل استان بلكه تامين‌كننده شغل براي اقشار مختلف در سطح ملی بوده است.


طالبی در اين رابطه با اشاره به افزایش نرخ مهاجرپذیری استان یزد، افزود:‌ توسعه بی‌رویه صنایع با تکنولوژی پایین و متکی بر نیروی انسانی ساده و تغییر بافت اجتماعی برخی از نقاط شهر و استان از جمله مشکلات اجتماعی و فرهنگی یزد است.

وي تصریح کرد: هدایت صنایع و کارآفرینان به سمت راه‌اندازی "صنایع  های‌تک" و توليدات متکی بر دانش و نیروهای تحصیل‌کرده، تنها راه برون رفت استان از شرایط فعلی است.


معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندارقش رسانه‌ها را از جمله ضرورت‌های راهبردی تدوين برنامه‌های اجرايی در راستای پيشبرد اهداف دولت تدبير و اميد در استان يزد ذكر كرد.

طالبی با بیان اینکه‌ رسانه ها و خبرنگاران در توسعه پایدار استان نقش تاثیرگذاری دارند افزود: خبرنگاران حلقه مطمئن ارتباط مسئولان با اقشار مختلف جامعه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار