کد خبر: ۲۲۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 12 May 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه قانون در گزارش نخست خود، به موضوع تغییر رئیس بیمه مرکزی پرداخته و در گزارشی با عنوان «رازهاي يك استعفا !» نوشته است:
«
ظهر دیروز خبر استعفای رئیس کل بیمه مرکزی تمام رسانه‌های کشور را پر کرد، این در حالی بود که شب قبل خبری مبنی بر عزل وی در فضای مجازی منتشر شد که در این باره کریم همتی، مسئول ارتباط با رسانه‌های بیمه مرکزی به «قانون» گفت: خبر عزل آقای امین کذب محض است و تنها یک شیطنت رسانه‌ای بوده و هیچکس ایشان را از کار برکنار نکرده است. ايشان نه‌تنها از کار خود برکنار نشده‌اند بلکه متن استعفای رسمي‌خود را به وزارت اقتصاد ارائه داده‌اند. علت این استعفا نیز به طور کامل در متن استعفانامه ایشان توضیح داده شده است. بحث دریافت حقوق با رقم بسیار بالا هم در مورد استعفای ایشان مطرح نیست، این مسئله از سوی وزارت اقتصاد منتفی اعلام شده و استعفای ایشان به دلیل شرایط بدی است که بر ایشان تحمیل شد و دیگر توانایی و کشش کار در چنین فضایی را نداشتند.

افشاگری یا تخلف؟!

با توجه به متن استعفای آقای امین و همچنین اظهار نظر مدیر ارتباط با رسانه‌های بیمه مرکزی اما هنوز در این زمینه سوالات بسیاری بدون پاسخ باقی مي‌ماند، این‌که در میان این جنجال، رئیس کل بیمه مرکزی را مي‌توان عامل افشای این ارقام بالای حقوق دانست یا عامل متخلف در پرداخت این حقوق‌ها، مسئله ای است که با استعفای آقای امین نه تنها مشخص یا توجیه نخواهد شد بلکه نشان از موضوعات پشت پرده‌ای دارد که تکلیف‌شان هنوز روشن نشده و با استعفای یک شخص نیز معلوم نخواهد شد. با وجود بیانیه وزارت اقتصاد و مبرا کردن مدیران بیمه مرکزی از دریافت حقوق‌های میلیونی و توضیح درباره علت بالا بودن ارقام ذکر شده در فیش‌های حقوقی و حتی عودت مبالغی که درباره آنها شبهه وجود داشته، باز هم مسائلی وجود دارد که در پرده‌ای از ابهام است.

در این میان ارقام بالای وام‌های ضروری که در فیش‌های حقوقی این افراد خودنمایی می‌کند، چه توجیهی مي‌تواند داشته باشد؟ به هر حال کسی نمي‌تواند منکر خدمات بیمه مرکزی در مدت ریاست محمد ابراهیم امین باشد ولی با تمام این اوصاف، مسائلی از این دست، نشان از بی‌انضباطی‌های شدید در نظام اداری کشورمان دارد که زمینه را برای ایجاد فساد در جامعه فراهم می‌کند. دولت در یک سال باقی مانده باید تمام تلاش خود را بکند تا با بی‌نظمی‌های موجود در فضای اداری مبارزه کند و جلوی فسادهای موجود در دستگاه‌های اداری را هر چه بیشتر بگیرد که قطعا یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای نجات کشور از وضعیت نابسامان اقتصادی خواهد بود. »


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار