مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری های شهرستان یزد گفت: خانه های هلال با همکاری این شرکت و هلال احمر استان در پنج روستای این شهرستان به عنوان الگو و نمونه ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 11 May 2016
به گزارش تابناک یزد،علی اکبر حدادی با اشاره به هفته هلال احمر افزود: به مناسبت این هفته قرار است در روستاهای دهنو ، اکرم آباد ، اکرمیه ، محمدآباد و فهرج خانه های هلال ایجاد شود تا افراد آموزش های لازم در حوزه امداد و نجات را ببینند.
وی درباره فعالیت شرکت های دهیاری ها اظهار کرد: این شرکتها از همه دهیاری های هر بخش به عنوان بازو و عامل اجرایی این نهاد در بخش ها و شهرستانها تشکیل شده و بیشتر جنبه پشتیبانی و کمک در راستای انجام وظایف قانونی دهیاری ها را دارد.
مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری های شهرستان یزد اضافه کرد: این تعاونی در یزد شامل روستاهای فهرج، خویدک، عسگریه، اکرمیه، اکرم آباد، دهنو، محمد آباد، ملاباشی، شحنه، حسین آباد ریسمانی، مدرسی است.
حدادی یادآور شد: این شرکتها بیشتر کارهای عمرانی و فنی که دهیارها می توانستند واگذار کنند بر عهده می گیرند به عبارت دیگر این شرکتها همانند یک شهرداری است که کارهای عمرانی و فنی بخش ها و روستاها را انجام می دهند.
رئیس هیات مدیره تعاونی اتحادیه دهیاریهای استان یزد ، مشارکت و همکاری در اجرای طرحهای بهداشتی، عمرانی ، اقتصادی و بازرگانی و نیز اجتماعی و رفاهی در روستاها را عمده ترین وظایف این شرکتهای تعاونی عنوان کرد.
وی درباره وظایف واحدهای فنی، عمران، اجرائیات و بازرسی و واحدمالی و پشتیبانی این شرکت در سال 1394 نیز اظهار کرد: در سال گذشته 220 پروانه ساختمانی، 224 مورد استعلام پاسخ داده شده ، 110 مورد صدورعدم خلافی برای ساختمان ها ، هزار و 605 مجوز صدور انشعاب ، 386 مجوز آسفالت شکافی بابت لوله گذاری ، صدور10 پروانه کسب و ارسال 626 پرونده تخلف به کمیسیون ماده 99 از مهمترین فعالیت های ما بوده است.
این مسئول درباره عملکرد واحد اجرائیات شرکت هم گفت: هزار و 371اخطار به تخلف های مسکونی ، 220 هشدار به واحدهای تجاری متخلف ، 275 هشدار سد معبر ، 145 هشدار به گودبرداری های غیرمجاز ،130 اخطار به حصارکشی غیرمجاز و 72 واحد کارگاهی متخلف ، جریمه 17 مورد تخلیه و بارگیری غیرمجاز ،350 مورد حمل و خرید و فروش غیرمجاز ضایعات و اخطار به 120مورد حفر چاههای غیرقانونی از مهمترین فعالیت های این بخش است.
حدادی در این بخش با گلایه از کمبود نیرو بازرسی و اجرائیات افزود: متاسفانه چهار نیرو در این بخش داریم که باید به تخلفات در 12 روستای شهرستان سرکشی و نظارت داشته باشند از این رو معتقدیم باید برای پیشگیری از تخلف در مرحله اول فرهنگسازی در روستاها بر پیشگیری مقدم باشد.
مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری های شهرستان یزد با اشاره به رشد 10درصدی درآمدهای این شرکت در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن اضافه کرد: در این بخش 16درصد رشد در وصول چک و 31 درصد کاهش در دریافت نقدی داشتیم که درمجموع 35 میلیارد و 900 میلیون ریال درآمد عاید شرکت شده که در پایان سال مالی باید با هزینه ها محاسبه شود.
وی درباره نیروهای زیر پوشش این شرکت هم گفت: 41 نفر در بخش پسماند فعالیت دارند که در سال گذشته یک میلیون و 950کیلوگرم زباله تر و 470 سرویس نخاله دپو جمع آوری کردند و در کنار آن 35 نیروی جوان شامل 23 نیرو شرکت و 12 دهیار از جمله دو نفر زن در روستاهای حسین آباد ریسمانی و مدرسی است.
حدادی با اشاره به عملکرد عمرانی این شرکت در روستاهای یاد شده افزود: آسفالت ، زیرسازی ، سنگ جدول معابر و خیابان ها ، پارک و درختکاری از جمله این اقدامات بوده و 2 هزار اصله نهال در روستاهای بخش مرکزی یزد توسط این شرکت کاشته شده است.
وی همچنین از فعالیت 175 کوره دستی و 120 کوره فشاری در روستاهای بخش مرکزی یزد خبر داد و اظهار کرد: فعالیت این کوره ها حضور اتباع افغانستانی در این روستاها را افزایش داده ضمن اینکه برخی تفاوت‌ها و تضادهای فرهنگی را نیز بدنبال داشته است.
این مسئول درباره شغل های پایدار ایجاد شده برای روستاییان استان یزد تصریح کرد: در این خصوص شرکت توسعه گردشگری به همت مردم روستای فهرج و با عضویت بیش از 200 نفر از مردم این روستا ایجاد شده ضمن آنکه در روستای محمودی در بلوار استقلال یک شرکت ریسندگی با 100دستگاه و ظرفیت فعالیت 40نفر از بانوان سرپرست خانوار آغاز به کار کرده است.
مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان یزد در پایان با اشاره به کمبود زیرساخت ها خاطرنشان کرد: بدنبال رشد مهاجرت‌پذیری بخش مرکزی، توسعه فیزیکی روستاها رقم می‌خورد ولی متاسفانه زیرساخت‌های مورد نیاز متناسب با توان مالی دهیاری‌ها نیست و این در حالی است شرکت‌های خدمات‌رسان می‌توانند در این مقوله به دهیاری‌ها کمک کنند.
نایب رئیس شرکت و دهیار اکرم آباد هم در این نشست درباره پیوستن اکرم آباد در حاشیه بلوار مدرس به شهر یزد گفت: روستاهای اکرم آباد و اکرمیه بدون فاصله با شهر یزد همجوار هستند و 9 سال است که زمزمه این موضوع شنیده می شود و با توجه به اینکه این منطقه بزرگ شده و فشار زیادی به دهیاری می آورد این امر مفید است.
محمدعلی سلیمی افزود: البته با توجه به تجربه پیوستن حسن آباد به شهر یزد و کم کاری در آن فکر کنم برای آینده این منطقه ، شهر نشود و همان روستا بماند بهتر باشد.
وی گفت: این دو منطقه با مشکل امکانات روبرو هستند و در واقع حریم شهر همیشه با مشکل مواجه بوده و به دلیل حاشیه ای بودن، توجهی به آن نمی شود .
در شهرستان یزد 510 هزار نفر جمعیت شهری و 70 هزار نفر جمعیت روستایی زندگی می کنند و طی سالهای اخیر این شهرستان و استان یزد دومین استان مهاجرپذیر کشور بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار