کد خبر: ۲۲۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 11 May 2016
به گزارش تابناک یزد، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ویژگی‌های سبک زندگی مهدوی در جامعه تبیین شود، گفت: روحانیون و طلاب به شبهه‌زدایی در زمینه مهدویت بپردازند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان یزد با اشاره در ارتباط با  اینکه در مسئله مهدویت ما باید چه کاری انجام دهیم اظهار داشت: شناخت امام زمان(عج) یک مسئله است و شناخته برنامه‌های امام زمان(عج) مسئله دیگری است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای بسیاری از انسانها موضوع گنگی است، گفت: کیفیت مسئله غیبت و شبهاتی که در کنار آن وجود دارد مسئله‌ای است که باید به آن توجه صورت گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: در جامعه افراد زیادی هستند که در برابر موضوع غیبت و مهدویت ایجاد شبهه می‌کنند و به ویژه کسانی که با مبحث مهدویت مخالفت و دشمنی دارند، سعی بر ایجاد شبهه در جامعه می‌کنند.

ناصری ادامه داد: ما باید در درجه اول ابتدا وظایف خودمان نسبت به امام زمان را بشناسیم و سبک زندگی خود را منطبق بر آرمانهای امام زمان(عج) تبیین کرده و بعد از آن این وظایف و سبک زندگی را به جامعه انتقال دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با طرح این سوال که آیا ما مسئولیتی نسبت به زمان ظهور امام زمان(عج) داریم یا تنها مسئولیت ما محدود به زمان حال است، گفت: ما می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که شرایط را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و حرکتی که امام خمینی(ره) کردند یکی از کارهایی است که در راستای کاهش غیبت امام زمان(عج) انجام شد و امام خمینی(ره) بستری را برای آمادگی مردم نسبت به ظهور امام مهدی(عج) ایجاد کرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ویژگیهای دولت اسلامی را به صورت ناقص انجام داد، گفت: تنها در زمان امام زمان(عج) این ویژگیها با صورت کامل نمایان می‌شود و الان تنها نمونه‌ای از ویژگیهای دولت مهدوی استفاده می‌شود.

ناصری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون در شبهه‌زدایی از جامعه، گفت: موضوع بعدی سبک زندگی ماست که باید زندگانی حضرت مهدی(عج) را تداعی کرده و زمینه ساز ظهور حضرت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار