مدیر جهاد كشاورزی خاتم گفت: برای نخستین بار در استان یزد گونه گیاه تاج خروس علوفه ای در این شهرستان كشت شد.
کد خبر: ۲۲۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 11 May 2016

به گزارش تابناک یزد،اسماعیل یزدانی  همچنین از كشت گیاهان دارویی به لیمو، مرزنجوش، وسمه و علوفه ای لوپن برای نخستین بار در سطح شهرستان خبر داد.

وی اظهار كرد: در این شهرستان علاوه بر كشت گیاه ذرت علوفه ای و دانه ای در سال جاری اقدام به كشت یك و نیم هكتار تاج خروس شده كه این گیاه علوفه ای جهت مصرف خوراك دام است.
این مسئول عملكرد برداشت این نوع گیاه را 150تن در هر هكتار اعلام كرد و افزود: این گیاه از نوع كم آبخواه است كه با كشت آن در مصرف آب صرفه جویی نیز خواهد شد.
یزدانی خاطرنشان كرد: گونه جدید گیاه لوپن زرد، سفید و بنفش در شهرستان در سطح یك هكتار به صورت پایلوت و آزمایشی كشت شده كه جهت مصرف خوراك دام و عملكرد دانه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار كرد: گیاه به لیمو نیز برای اولین بار در سطح 6 هزار متر مربع كشت شده كه پیش بینی می شود 4.5 تا 5 تن در هر هكتار عملكرد این گیاه دارویی باشد.
این مسئول در ادامه از كشت گیاهان دارویی مرزنجوش، وسمه، گل محمدی و زعفران خبر داد و یادآورشد: این گیاهان دارویی نیز با سطح كشت بالغ بر 27 هكتار فصل جدیدی را در بخش كشاورزی این شهرستان آغاز خواهند نمود.
وی اظهار داشت: گیاهان دارویی و برخی گیاهان علوفه ای كه برای اولین بار در شهرستان كشت شده اند از نوع كم آبخواه هستند و امید داریم كه كشاورزان بیشتر به كشت این گیاهان روی بیاورند تا علاوه بر درآمدزایی در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.
سطح زیر كشت گیاهان دارویی در شهرستان بالغ بر 80 هكتار است.
سطح زیر كشت محصولات باغی خاتم 16 هزارو 713 هكتار و سطح زیر كشت محصولات زراعی 16 هزارو 526 هكتار است.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 كیلومتری یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار