معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از انجام تلاش جدی برای جمع‌آوری قلیان از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های سنتی شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 08 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسن لطفی  با اشاره به اینکه متاسفانه آمار استفاده از قلیان در استان یزد بالاست، اظهار داشت: بر اساس پایش‌های انجام شده، 20 درصد آقایان و 5.3 درصد بانوان یزدی قلیان مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه عرضه قلیان در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های سنتی صورت می‌گیرد، افزود: همه تلاش خود را برای جمع‌آوری قلیان از سطح کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها به کار گرفته‌ایم.

لطفی با اشاره به اینکه استان یزد به طور جدی در زمینه استفاده از دخانیات با مشکل مواجه است، بیان کرد: دادستانی یزد قول همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای جمع‌آوری قلیان از مراکز یاد شده در سطح را داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در سفر اخیر وزیر بهداشت به یزد نیز این موضوع مطرح شد و از سوی وزیر و معاون بهداشتی وی مورد تاکید جدی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان خرداد ماه سال جاری، تمام مراکز عرضه قلیان در استان یزد را تعطیل کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه مصرف قلیان حتی در پارک‌ها و میادین سطح شهر نیز به وفور دیده می‌شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

لطفی ادامه داد: لازم است علاوه بر جمع‌‌آوری قلیان که اقدام از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دادستانی یزد انجام می‌‌شود،‌ در مورد اطلاع‌رسانی از مضرات قلیان و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز اقدام شود که رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند در این زمینه نقشی اثرگذار ایفا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه مصرف قلیان در میان جوانان و بانوان استان یزد هر روز در حال افزایش است و بانوان حتی در مکان‌های عمومی اقدام به استفاده از قلیان می‌کنند.

لطفی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دادستانی استان یزد بتوانیم هر چه سریع‌تر طرح جمع‌آوری قلیان از سطح مراکز عرضه را اجرایی کنیم و این طرح تا پایان خردادماه با موفقیت به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
آقای بهداشت کسی که بخواد قلیون بکشه تو خونه و پارکم میتونه بکشه شما فقط با این کار باعث بیکاری خیلی از کارگرا میشین کار از ریشه خرابه فقط اسم رستوران و کافی شاپ شده بهانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار