در شرایطی که تلاش های بین المللی برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه همچنان ادامه دارد، آن دسته از گروه های تروریستی که از توافق آتش بس خارج هستند، به ویژه داعش و جبهه النصره، به تلاش های خود جهت تصرف مناطق مختلف ادامه می دهند. در همین راستا، جدیدترین اخبار، از تحرکات جبهه النصره در لاذقیه و همچنین حلب حکایت دارد.
کد خبر: ۲۱۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 11 April 2016
به گزارش تابناک یزد، در شرایطی که تلاش های بین المللی برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه همچنان ادامه دارد، آن دسته از گروه های تروریستی که از توافق آتش بس خارج هستند، به ویژه داعش و جبهه النصره، به تلاش های خود جهت تصرف مناطق مختلف ادامه می دهند. در همین راستا، جدیدترین اخبار، از تحرکات جبهه النصره در لاذقیه و همچنین حلب حکایت دارد.

جدیدترین اخبار از سوریه حاکی از آن است که ائتلاف گروه های تروریستی فعال در سوریه، مجموعه عملیات های جدیدی را برای تصرف مجدد مناطقی در لاذقیه و همچنین حلب آغاز کرده اند. عملیات هایی که به بروز درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها منجر شده؛ اما تاکنون تروریست ها نتوانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند. 

گزارش ها حاکی از آن است که از صبح روز گذشته، صدها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، احرار الشام و انصار المهاجر که اکثریت آنان چچنی و قفقازی هستند، عملیات جدیدی را برای اشغال مجدد مناطق شمالی استان لاذقیه آغاز کرده اند. تروریست‌ها از محورهای قروجا، البیضاء و تل الزیاره در حومه شهرک کنسبا و همچنین جبل الترکمان مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.

همزمان با درگیری های شدید در این محورها، جنگنده‌های روسی نیز مواضع گروه‌های تروریستی را مورد هدف قرار داده‌اند. با وجود حملات سنگین موشکی، خمپاره‌ای و زمینی تروریست‌ها، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت موفق شده‌اند این حملات را تا حدود زیادی دفع کنند. خبرها حاکیست درگیری شدیدی در منطقه القلعه در شمال شهرک کنسبا در جریان است و گروه‌های تروریستی در تلاش هستند در این محور پیشروی کنند.

در حالی که منابع وابسته به تروریست‌ها از اشغال منطقه مهم و راهبردی برج البیضاء در شمال شرق شهرک ربیعه خبر می‌دهند، یک منبع میدانی با تکذیت این خبر، به «خبرگزاری فارس» گفته این منطقه راهبردی در کنترل ارتش سوریه است.

همزمان با این درگیری ها، خبر می رسد که تروریست ها در حلب نیز تلاش خود برای اشغال برخی مناطق را از سر گرفته اند. «دفتر رسانه ای مقاومت اسلامی نجبا» اعلام کرد گروه های تروریستی طی حمله ای هماهنگ شده و بی سابقه در دو سال اخیر، عصر روز شنبه به ریف جنوبی حلب یورش بردند که البته این حمله به صورت کامل دفع شد. در این حمله ساماندهی شده، گروه های تروریستی جبهة النصره، فیلق الشام، جند الأقصی، کتائب نور الدین الزنکی، الجبهة الإسلامیه و جیش الفتح حضور داشتند.

گروه های تروریستی در جریان این حملات گسترده بی سابقه در سودای تصرف خان طومان، خالدیه، قلعجیه، زيتان، برنه، غرب الحاضر و ارتفاعات الزیتون بودند. رزمندگان نـُجـَبا در ضد حملات توانستند دو خودروی ضد زره نوع BMB، تعداد زیادی سلاح سنگین نوع 14.5، توپ 106 و بسیاری از سلاح های سبک را به غنیمت بگیرند. آنان همچنین یک تانک T55 و یک لودر حفر کمین که متعلق به تروریست های جبهه النصره بود را در زیتان منهدم کردند.

به گزارش «تابناک»، مجموعه این تحولات حاکی از آن است که تروریست ها سعی دارند با استفاده از توافق آتش بس حاصل شده میان دولت سوریه و گروه های معارض و در شرایطی که مقدمات برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه در جریان است، با استفاده شرایط موجود، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده و برخی مناطق را بار دیگر تحت کنترل خود درآورند. امری که از ابتدای برقراری آتش بس نیز بسیاری از ناظران و تحلیلگران درباره آن هشدار داده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار