بعد از انتشار دروغ سیزده تابناک درباره سرو ابرکوه، توجه بسیاری از نهادها، شخصیتها، مسئولان و مردم و صاحب نظران به سلامت و نحوه نگهداری این میراث ارزشمند طبیعی جلب شده است.
کد خبر: ۲۰۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 03 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، بعد از انتشار خبر "دروغ سیزده تابناک یزد" مردم، شخصیت ها، مسئولان و نهادهای مختلف و همچنین رسانه ها و افکار عمومی در سطح ملی  و بین المللی این موجود زنده جهان را در صدر توجه خود قرار داده اند و به نظر می رسد موقعیت ایده‌آلی برای بهبود وضعیت این موجود کهنسال به وجود آمده است.

در اولین این اثرات مدیرعامل کارخانجات تولید لامپ های فوق کم مصرف در یزد در تماسی با تابناک‌یزد از تمایل این شرکت بخش خصوصی برای نورپردازی رایگان این درخت کهنسال خبر داد.

فخرالدین حجازی با اعلام این خبر گفت: خبر آتش گرفتن این درخت  که بحمدلله دورغ سیزده از آب در آمد، تلنگر جدی به جامعه زد که اگر خدای ناکرده این خبر واقعی باشد چه می توان کرد و دیگر جای افسوس ندارد بهتر است زمینه ای فراهم کنیم تا درختی که پس از 4 هزار سال امروز هم وجود دارد شرایط بهتری داشته باشد و فردا روزی افسوس آن را نخوریم.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که نورپردازی برای دیده شدن و زیباتر شدن این اثر ارزشمند طبیعی دارد این شرکت حاضر است با هدف بهبود وضعیت نگهداری این درخت کهنسال نورپردازی آن را متقبل شود.

مدیرعامل کارخانجات تولید لامپ های فوق کم مصرف بهنور یزد تاکید کرد: از مسئولان ذیربط تقاضا دارم زمینه لازم را برای کمک و مساعدت سایر شهروندان برای حفظ این موجود عجیب و زیبا فراهم کنند.

سایت تحلیلی خبری تابناک یزد در چارچوب مسولیت اجتماعی خود از سایر شرکت ها و نهادها دعوت می کند هر یک بر اساس شرایط امکانات خود بخشی از نیازهای نگهداری از این درخت کهنسال را بر عهده بگیرند. در این رابطه متقاضیان می توانند برای پوشش اخبار مربوط به این رویداد و انجام هماهنگی های لازم از طریق بخش تماس باما   و یا ایمیل سایت (yazd@tabnak.ir) تماس حاصل فرمایند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
تابناک دمت گرم
باعث شدی که شوکی خوبی به جامعه و مسولین داده بشه و قدر این اثر بزرگ رو بیشتر بدونیم.
در ضمن نورپردازی این درخت باعث میشه که گردشگران بیشتری شبها به کنار این درخت مراجعه کنند.
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
خوشم اومد با این ذکاوتی که در درج دروغ آوریل انجام دادید باعث شدید توجه ویژه ای به محیط زیست در این دو روزه در سطح ابرکوه شاهد باشیم
میثم
|
Russian Federation
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
اینم توجیه دروغتون
فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
واقعأ نوبره طرز فکر شما مدیر مسئول محترم سایت خبری!!!

یعنی بنظر شما شهری که برخی آثار تاریخی و مشهور خود را نورپردازی کرده است، برای درخت سرو هزینه ندارد.

قابل توجه شما درخت سرو موجود زنده می باشد و نورپردازی برای آن ضرر دارد، وگرنه خیابان های اطراف آن از روشنایی لازم برخوردار است
ابرکوهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
با سلام در خصوص نورپردازی سرو قبلا هم اقدام صورت گرفته است اما باید گفت کارگروه ساماندهی سرو که به صورت تخصصی حفاظت از سرو را دنبال میکند به دلیل ایجاد اختلال در شرایط عادی زندگی نورپردازی را رد نموده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار