بازدیدکنندگان خارجی از موزه‌های استان اردبیل و مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در ایام تعطیلات نوروز امسال 17 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۰۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 02 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مسئول موزه‌های استان اردبیل در این رابطه اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان تعطیلات 155 گردشگر خارجی از موزه‌های استان و مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 132 نفر، 17.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فردین عینی تصریح کرد: بیشتر بازدیدکنندگان خارجی موزه‌های استان و مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از کشورهای آلمان، چین و جمهوری آذربایجان بوده‌اند.

وی آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها را در ایام تعطیلات نوروزی از 28 اسفندماه گذشته تا 13 فروردین ماه سال‌جاری را 17 هزار و 130 گردشگر اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که 67 درصد آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

مسئول موزه‌های استان افزود: همچنین موزه‌های باستان‌شناسی اردبیل 19 درصد، مردم‌شناسی اردبیل هفت درصد و موزه صنایع دستی اردبیل شش درصد از کل آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

عینی به بازدید رایگان 30 درصد گردشگران از موزه‌های استان در نوروز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با حذف شدن بلیط‌های رایگان طبق بخشنامه سازمان، فروش بلیط در نوروز امسال نسبت به نوروز گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به بازدید 637 هزار و 365 گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان بیان کرد: 115 هزار و 309 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و 374 هزار و 272 گردشگر نیز از جاذبه‌های طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، صنایع دستی و موزه چینی‌ خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار