کد خبر: ۱۸۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 21 February 2016
به گزارش تابناک یزد، «روزنامه ابتکار» در گزارشی به مزایای اقتصادی انتخابات برای برخی از مشاغل می پردازد.
این روزنامه در این گزارش با عنوان«نانی از سفره انتخابات!»
می نویسد:« با فرا رسیدن ایام تبلیغات انتخاباتی بازار برخی مشاغل داغ شده و رونق عجیبی پیدا می‌کند. به گونه‌ای که اگر انتخابات برای هیچکس آب نداشته باشد برای این افراد نان دارد! مشاغلی همچون چاپخانه‌داران، تراکت پخش‌کن‌ها، صاحبان تالارها، رستوران‌ها و سالن‌های همایش، پیک‌موتوری، رانندگان و ..... با افزایش ناگهانی دستمزد خود در این ایام بعد از اینکه صحبت از همکاری با کاندیداهای انتخاباتی به میان می‌آید، نرخ خدمات خود را گاه به دلار برآورد می‌کنند و معتقدند که سفره‌ای این وسط باز شده و باید تا می‌توانیم از آن بهره ببریم.

برخی از این مشاغل به شرح ذیل است:

پوستر، تراکت، بنر

تراکت‌پخش‌کن‌ها

روزنامه‌نگاران، طراحان گرافیک و مشاوران روابط عمومی

سفره‌های انتخاباتی

صاحبان کترینگ‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های همایش و اجتماعات نیز از دیگر مشاغلی هستند که در ایام انتخابات نانشان در روغن است. همایش‌ها و جلسات انتخاباتی نیاز به مکانی برای جمع شدن هواداران کاندیداها دارند و در عین حال ستادهای انتخاباتی اغلب ناچارند برای اعضای خود ناهار و شام تدارک ببینند. در این میان برخی کاندیداها بنا به شیوه‌ای که مدت‌هاست در ایران مرسوم بوده است، سعی می‌کنند به اصطلاح رای‌دهندگان را نمک‌گیر کنند. در ایام انتخابات، پهن‌کردن سفره‌های انتخاباتی یکی از شیوه‌های سنتی جمع‌آوری رای است؛ سفره‌هایی که در آن‌ها از ساندویچ تا کباب‌های اعیانی سرو می‌شود. در مجموع این رفتارها می‌تواند بازار صاحبان مشاغل خدماتی مرتبط را برای مدتی گرم کند.

سقفی برای ستاد!

برخی کاندیداها با داشتن دوست و آشنایان فراوان، از مکان‌هایی که این حامیان در ایام انتخابات در اختیارشان می‌گذارند برای محل ستادهای انتخاباتی استفاده می‌کنند. با این حال هستند کاندیداهایی که برای ستادهای انتخاباتی خود مجبور به اجاره مغازه‌ها و ساختمان‌ها می‌شوند. در این میان هم صاحبان این املاک و هم مشاوران املاک می‌توانند از شرایط استفاده کنند و از کلاه انتخابات برای خود نمدی برگیرند. بعضی از این افراد هم از شرایط سوءاستفاده کرده و برای اینکه املاک و مغازه‌های خالی خود را به عنوان ستاد و یا محل تبلیغ در اختیار کاندیداها و یا طرفداران آنها قرار بدهند، رقم‌های بالایی را طلب می‌کنند که گاه به اندازه 10 سال اجاره یا رهن این مغازه‌ها خواهد بود. این موضوع به ویژه در شهرستان‌ها به وفور اتفاق می‌افتد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار