کد خبر: ۱۸۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 17 February 2016
به گزارش تابناک یزد، هرچقدر زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس نزدیک تر می شود تنور انتخابات داغتر از روز قبل می شود، روز گذشته با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداهای معترض، آرایش های سیاسی دو جناح بزرگ اصلاح طلب و اصول گرا آشکار تر گردید.

 جناح اصلاح طلب که برای اعلام لیست نهایی خود منتظر آخرین تجدید نظر شورای نگهبان بود، پس از اعلام نتایج نهایی توسط این شورا بلافاصله لیست خود را که به نظر می رسد از مدتها قبل تدارک دیده بود منتشر کرد، در مقابل جناج اصول گرا که چند روزی از انتشار لیست نهایی آن می گذرد با برگزاری جلسات منظم در حال تدارک برای ورود به کارزار تبلیغاتی است.

در این میان شورای ائتلاف اصول گریان از دیگر کاندیدا های اصول گرا، هم که فرصت حضور در لیست را نداشتند غافل نشده است، و خواستار کناره گیری این افراد از ادامه رقابت های انتخاباتی شد، بر این اساس نیز برخی از کاندیداها از جمله ابراهیم کارخانه و وحید یامین پور به نشانه حمایت از لیست اصول گرایان از کاندیداتوری در انتخابات انصراف دادند.

به نظر می رسد در روزهای آینده و با شدت گرفتن فعالیت های انتخاباتی در جبهه اصول گرایان بر تعداد کسانی که بخواهند به انصرافی ها بپیوندند افزوده شود، همچنین این احتمال وجود دارد که جناح مخالف نیز از این روش اصول گرایان برای انصراف کاندیدا های منتسب به جریان اصلاح طلبی بهره ببرد و از کسانی که در لیست شورای عالی اصلاح طلبان قرار نگرفته اند در خواست انصراف کند.

با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در جناح اصولگرایی، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی را که در روزهای آینده رخ خواهد داد، پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید؛


اعتراض به لیست ائتلاف اصولگرایان قابل قبول نیست

 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اعتراض به نحوه گردآوری این لیست قابل قبول نیست. همه کسانی که وارد ائتلاف شدند شاخص ها را قبول داشتند، و حالا باید به این پیمان وفادار باشند.

 هیچ فرد یا افرادی اجازه ندارند تحت عنوان اصولگرایی لیست موازی دهند و اگر می خواهند فهرست کاندیداهای مورد نظر خود را برای انتخابات ارائه دهند باید زیر عنوانی غیر از اصولگرایی باشد.

 همه افرادی که در ائتلاف بودند تعهد کتبی و اخلاقی دادند که در صورت قرار نگرفتن در لیست انصراف دهند.


همایش امید جوانان به گام دوم اصلاح طلبان برگزار شد

همایش «امید جوانان به گام دوم اصلاح طلبان» از سوی سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری و با حضور تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر سه شنبه در پارکینگ حزب مردم‌سالاری در تهران برگزار شد.

سهیلا جلودارزاده کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در ابتدای این همایش با تاکید بر اینکه هدف از ارائه گام دوم اصلاح طلبان، ورود به مرحله عمل از مرحله ایده‌پردازی است به نهایی شدن لیست اصلاح طلبان و انتشار آن اشاره و اظهار کرد: امروز با وجود همه تلاش‌ها و رفتارهایی که در طول این مدت اعمال شد شاهد تکمیل شدن لیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه در این لیست کمیت در اولویت قرار داشت ادامه داد: توجه به دو موضوع کیفیت و کمیت در لیست اصلاح طلبان حایز اهمیت بود اما کمیت از اولویت بیشتری برخوردار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار