کد خبر: ۱۸۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 15 February 2016
به گزارش تابناک یزد، جریان اصلاح طلب که در گذشته نگرانی های زیادی در تهیه لیست های خود داشت، توانسته است در روزهای اخیر به جمع بندی های مشخص تری برسد، اصول گرایان نیز با ارائه لیست واحد منتظر شروع زمان تبلیغات انتخاباتی هستند تا فعالیت های خود را گسترش دهند.

با امضای میثاق نامه اصلاح طلبان توسط علی مطهری به نظر می رسد که این جریان تصمیم خود را برای ائتلاف با گروه های معتدل اصول گرا و همچنین برخی اعتدال گرایان طرفدار دولت گرفته است، وجود افرادی مانند کاظم جلالی به عنوان رئیس فراکسیون اکثریت مجلس وعوض حیدرپور درلیست نهایی اصلاح طلبان دور از انتظار نیست.

اما در سوی دیگر، اصول گرایان در جلسه ای با حضور آیت الله موحد کرمانی توافق کرده اند که افراد خارج از لیست واحد اصول گرایان از کانیداتوری مجلس استعفا دهند، هر چند که ادعاهایی مبنی برا ارئه لیست های دیگری از سوی افراد جا مانده از لیست اصول گرایان به گوش می رسد اما امکان موفقیت این طرح دور از ذهن به نظر می رسد.


اصول گرایان:

شورای همگرایی، اصول ائتلاف را رعایت نکرد

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: فرمول ما در انتخابات، لیست ائتلاف اصولگرایان منهای پایداری است.

علی کیهانیان با اشاره به ترکیب فهرست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پس ازعدم رعایت اصول ائتلاف از سوی طراحان شورای همگرایی اصولگرایان بر آن شدیم تا وظیفه شرعی و قانونی خود را بعنوان یک حزب اصول گرا که خود را یارو ملت و حاکمیت می‌داند ادا کنیم.

وی ادامه داد: افراد و گروه‌های زیادی از اقشار مردم جهت معرفی افراد اصلح و مومن به ما مراجعه می کنند لذا برخود وظیفه و تکلیف می دانیم که نسبت به تشخیص و تعیین آنان و معرفی به مردم اقدام کنیم.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی تاکید کرد: بر همین اساس لیست ائنلاف اصولگرایان منهای پایداری و به علاوه چهره های علمی و صنفی وظیفه گرا لیست جمعیت حامیان انقلاب اسلامی خواهد بود.

شهاب‌الدین صدر:انصراف نداده‌ام

به گزارش ایلنا، متن بیانیه سید شهاب‌الدین صدر به شرح زیر است:احتراما به استحضار می‌رساند، در چند روز اخیر، شایعاتی مبنی بر «ارائه لیست موازی با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان» یا «اعلام انصراف از کاندیداتوری»، سید شهاب الدین صدر نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای منتشر شده است. در ادامه این بیانیه آمده است که سی شهاب‌الدین صدر  به صورت مستقل و در چارچوب قوانین و مقررات قانونی و اخلاقی به فعالیت‌های انتخاباتی خویش ادامه خواهد داد.

 
هیچ قرابتی با لیست انتخاباتی «صدای ملت» ندارم

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به شایعه قرار گرفتن نامش در لیست انتخاباتی صدای ملت برای حوزه تهران گفت: حوزه انتخاباتی خود را به حوزه رفسنجان تغییر داده‌ام و فردی که در این لیست قرار دارد فقط تشابه اسمی با بنده دارد.سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به شایعه قرار گرفتن نامش در فهرست صدای ملت از جریان های نزدیک به علی مطهری برای حوزه انتخابیه تهران، گفت: بنده حوزه انتخابیه ام با از تهران به رفسنجان تغییر داده ام.وی تاکید کرد: من هیچ نوع قرابت فکری با لیست منتسب به آقای مطهری ندارم و فردی که هم نام بنده در لیست حضور دارد فرد دیگری است که تشابه اسمی با بنده دارد و پیش از این در زمان دولت اصلاحات سفیر بوده است.وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده در حمایت از لیست ائتلاف اصولگرایان حوزه انتخابیه خود را به حوزه رفسنجان تغییر دادم.


تابع تصمیمات شورای ائتلاف اصولگرایان خواهیم بود

 حمیدرضا حاجی بابایی سخنگوی جبهه یکتا اعلام کرد: بنده به عنوان عضوی از جبهه یکتا در شورای ائتلاف اصولگرایان عضویت دارم و طبق مصوبه این شورا نیز ملاک عمل تصمیم نهایی شورای عالی ائتلاف اصولگرایان قرار گرفته است و در نتیجه ما نیز از تصمیمات شورای ائتلاف حمایت کرده و لیست جداگانه‌ای ارائه نخواهیم کرد.

لیست ۲۰ نفره صدای ملت در تهران اعلام شد

فهرست ۲۰ نفره «صدای ملت» برای حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس اعلام شد.

فهرست بیست نفره صدای ملت با حضور علی مطهری در صدر این لیست تعیین شد. این فهرست به شرح زیر است:

۱. علی مطهری

۲. حسن سبحانی

۳. کاظم جلالی

۴. حسن غفوری فرد

۵. علیرضا محجوب

۶. بهروز نعمتی

۷. الیاس حضرتی

۸. محمد خوش‌چهره

۹. سهیلا جلودارزاده

۱۰. مصطفی کواکبیان

۱۱. حجت‌الاسلام محمد صالحی‌منش

۱۲. محمدعلی وکیلی

۱۳. حسین شیخ الاسلام

۱۴. محمدرضا دشتی اردکانی

۱۵. حسن بیادی

۱۶. پروانه مافی

۱۷. محمود صادقی

۱۸. محمدرضا علایی

۱۹. محسن عابدینی‌پور

۲۰. سیدمحمد حسین

درخواست ائتلاف اصولگرایان از کاندیداهای خارج از لیست


سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست ائتلاف نیستند، می‌خواهیم تا برای حفظ وحدت به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، غلامعلی حدادعادل با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: دهمین جلسه شورای ائتلاف امشب به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد و در این جلسه ضمن تایید مجدد فهرست واحد اصولگرایان و نیز تشکر از کسانی که با درک شرایط موجود انصراف دادند، از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند، خواسته شد تا برای حفظ وحدت به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.


اصلاح طلبان:

ارائه لیست مشترک اصلاح طلبان و اعتدال توسعه در سراسر کشور

سید حسن رسولی، عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در گفتگو با جماران گفت: لیست انتخاباتی اصلاح طلبان با حامیان دولت در قالب حزب اعتدال و توسعه برای حوزه انتخابیه تهران و سایر حوزه های کشور یکسان می باشد و به عبارتی همان سازوکار ائتلافی که باعث پیروزی اصلاح طلبان در 24 خرداد 92 شد در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روی ماست.  به این منظور سازمان و چتری برای ارائه این لیست مشترک توسط اصلاح طلبان و حامیان دولت با عنوان (گام دوم) پیش بینی شده است. نام دکتر علی مطهری به عنوان یک استثنا در لیست اصلاح طلبان گنجانده شده؛ زیرا ما معتقدیم دکتر مطهری علاوه بر صلاحیت ذاتی خویش و برخوردار بودن از نسب با استاد علامه مطهری که هر کدام در جای خود ارزشمند است، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته امتیاز بالایی به دست می آورد.


مطهری در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارد

دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) اظهار کرد: به دلیل مواضع شفاف و روشن مطهری، او در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارد.احمد حکیمی پور، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف اصلاح‌طلبان برای تعیین لیست نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به ضرباتی که اصلاح‌طلبان از افراد غیرتشکیلاتی و بدون سبقه اصلاح‌طلبی خورده‌اند، تمام تأکیدمان بر اصالت لیست نهایی است.

وی با بیان اینکه معتقدیم ضمن حفظ وحدت باید با حامیان دولت به لیست مشترکی برسیم، اظهار کرد: در شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان بر مرزهایی که اصول اساسی اصلاح‌طلبان بر مبنای آنها تبیین شده است، تأکید داریم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار