کد خبر: ۱۷۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 11 February 2016
به گزارش تابناک یزد، حدود یک هفته دیگر تا شروع تبلیغات انتخاباتی زمان مانده است و کمتر از دو هفته دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، اما از هم اکنون تحرکات انتخاباتی و زمینه سازی برای تبلیغات گسترده نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور به چشم می خورد.

 جناح ها سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا نیز خود را برای حضور همه جانبه در این رقابت آماده می کنند، به نظر می رسد دغدغه های دو جناح برای این حضور تفاوت های بسیار زیادی دارد، بیشترین نگرانی اصلاح طلبان رد صلاحیت افراد سر شناس اصلاح طلب است که ممکن است به ریزش آرا بیانجامد.

از سوی دیگر نگرانی اصولگرایان نیز نبود برخی افراد تاثیر گذار در لیست شورای ائتلاف اصول گرایان و همچنین امکان ارائه لیست های جدید از سوی دیگر اصول گرایان از جمله رهروانیها و موج جدیدی به نام صدای ملت است که تا کنون به شورای ائتلاف نپیوسته اند.

به نظر نمی رسد، در روز های پایانی اصلاح طلبان بتوانند نظر شورای نگهبان را به خود جلب نمایند. اما از آنجایی که جبهه اصلاحات در تصمیم خود برای ماندن در عرصه سیاست برنامه ریزی کرده و به هیچ عنوان قصد عقب نشستن ندارد و همه تلاش خود را برای ماندن در رقابت به کار خواهد بست. همچنین احتمال یکی شدن لیست های انتخاباتی در جناح اصول گرایان نیز همچنان وجود دارد.

به گزارش «تابناک»، با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در جناح اصولگرایی، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی را که در روزهای آینده رخ خواهد داد، پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید؛

اصولگرایان:

باهنر: امیدوارم چهره‌های شاخص از حضور در انتخابات انصراف دهند

باهنر نایب رییس مجلس در پاسخ به سوال ایلنا در مورد چهره‌های شاخصی که از ائتلاف جا مانده‌اند، با ابراز امیدواری از انصراف اصولگرایان، پاسخ داد: امیدوارم در این دوره چهره‌های شاخص  از حضور در انتخابات انصراف دهند. او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چطور بیش از ۵۰ درصد عرضه ائتلاف از یک جبهه و سایر جبهه‌ها از تعداد کمی سهمیه برخوردارند، پاسخ داد: اینچنین نبوده و در مورد تعداد افراد از جبهه‌های مختلف به توافق رسیدیم.

لیست نامزد‌های شورای اصولگرایان در اراک اعلام شد

رئیس شورای اصولگرایی استان مرکزی از اعلام لیست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این شورا در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان خبر داد.

رئیس شورای همگرایی نیروهای انقلاب و ارزشی و ائتلاف بزرگ اصولگرایان استان مرکزی بااشاره به وحدت حداکثری و کامل بین اصولگرایان استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای وحدت اصولگرایان انجام شده و وحدت میان اصولگرایان تحقق یافته است و امروز همه اصولگرایان با هم هستند چراکه اصولگرایی یعنی کسانی که در چارچوب اسلام و اصول اسلامی حرکت می کنند.

حجت الاسلام الهامی نیا بااشاره به جمع بندی اصولگرایان در معرفی گزینه نهایی این ائتلاف بزرگ در اراک گفت: جلسات متعددی برای معرفی گزینه های نهایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار شد که براساس نظر جمعی "محمدحسن آصفری" و "علی‌اکبر کریمی" گزینه‌های نهایی ائتلاف اصولگرایی در انتخابات پیش رو در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان هستند.

اصلاح طلبان

 لیست ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان اعلام شد

مهدی مقدری سخنگوی شورای راهبردی ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خانم مینو خالقی
۲- خانم ناهید تاج الدین
۳- دکتر حیدر علی عابدی
۴- دکتر کوروش‌محمدی
۵- مسعود حمیدی

عبدالواحد شهنوازي و دكتر غلامرضا عزيزيان گزينه هاي نهايي اصلاح طلبان براي زاهدان

در جلسه امشب شورای اصلاح طلبان سیستان و بلوچستان  عبدالواحد شهنوازی و دکتر غلامرضا عزیزیان به عنوان گزینه های  نهایی این شورا برای شهرستان زاهدان انتخاب شدند.

فهرست نامزدهای اصلاح طلبان قم در دو روز آینده اعلام می شود

 کاویانی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قم از انتشار فهرست نهایی نامزدهای مورد حمایت این جریان سیاسی تا دو روز آینده خبر داد و گفت: احتمال اینکه درمورد برخی نامزدها ، لیست اصلاح طلبان قمی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشترک باشد وجود دارد.

الیاس حضرتی لیست احتمالی اصلاح‌طلبان را منتشر کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب لیست احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را منتشر کرده است. به گزارش تسنیم، کانال الیاس حضرتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب لیستی را منتشر کرده و می‌گوید این لیست به احتمال زیاد لیست اصلی اصلاح‌طلبان در تهران است:

لیست منتشر شده در صفحه شخصی الیاس حضرتی در فضای مجازی به شرح زیر است:

1 ـ محمدرضا عارف

2 ـ الیاس حضرتی

3 ـ پروانه مافی

4 ـ لیلا حقیقت‌جو

5 ـ جواد حق‌شناس * (فعلا عدم تایید)

6 ـ سهیلا جلودارزاده

7 ـ نجف‌قلی حبیبی

8 ـ زهرا پیشگاهی‌فر

9 ـ محمدعلی وکیلی

10 ـ مرتضی اشراقی * (فعلا عدم تایید)

11 ـ مصطفی کواکبیان

12 ـ علی نوبخت

13 ـ بهروز نعمتی

14 ـ کاظم جلالی

15 ـ محمود میرلوحی * (فعلا عدم تایید)

16 ـ علی مطهری

17 ـ حیدرعلی باقریان * (فعلا عدم تایید)

18 ـ مجید فراهانی

19 ـ محسن مهرعلیزاده

20 ـ نصرت‌الله تاجیک * (فعلا عدم تایید)

21 ـ محسن دل‌آویز

22 ـ ابراهیم جهانگیری

23 ـ مهدی فرنیان

24 ـ قدرتعلی حشمتیان

25 ـ عبدالله حسینی آملی

26 ـ عوض حیدرپور

27 ـ محمدعلی افراشته * (فعلا عدم تایید)

28 ـ سیدحسن موسوی

29 ـ گرانمایه‌پور

30 ـ علیرضا محجوب


 اصلاح‌طلبان اغلب کرسی‌های مجلس آینده را به خود اختصاص خواهند داد

«غلامعلی رجایی» مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  اگر مردم به عقبه اصلاح‌طلبان اطمینان پیدا کنند و رای دهند، حتما اغلب کرسی‌های مجلس از، به اصلاح‌طلبان اختصاص خواهد یافت. هر چند رنجشی که مردم از حذف کسانی که در مجلس نماینده، وزیر بودند، زندان و جنگ رفته‌اند به وجود آمده قاعدتا خاطره ناخوشایندی است ولی در مجموع مردم در اجابت از دعوت رهبری، مراجع و احزاب استقبال خوبی از انتخابات  مجلس شورای اسلامی و خبرگان خواهند داشت.




نامزدهای نهایی اصلاح‌طلبان البرز انتخاب شدند

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان البرز از انتخاب دو نامزد مورد توافق این جریان برای کسب کرسی‌های استان البرز در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدعلی پورکریمی با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان البرز گفت: در این جلسه ابتدا گزارش کمیته سیاسی در خصوص بررسی‌های انجام گرفته در مورد کاندیداها و معرفی چهار کاندیدای نهایی کمیته سیاسی ارائه شد.

لیست پنج نفره اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مشهد

سخنگوی کمیته انتخابات اصلاح طلبان و حامیان دولت از نهایی شدن لیست پنج نفره این کمیته در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خبر داد.

مظفر علیزاده، با اعلام این خبر، لیست 5 نفره کمیته انتخابات اصلاح طلبان و حامیان دولت در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را به شرح ذیل اعلام کرد:

1- حسین امینی

2- تقی ابراهیمی سالاری

3- علیرضا شهریاری

4- محمدرضا کلائی

5- نسرین یوسفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار