مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه مردم باید احساس کنند در جامعه مد نظر قرار دارند گفت: حقوق شهروندی همه مردم باید رعایت شود.
کد خبر: ۱۵۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 23 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مجید جوادیان زاده  در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی بافق افزود: باید همه گروههای اجتماعی از قبیل معلولین، سالخوردگان ، نوجوانان و جوانان، بیماران خاص و مهاجرین را با تمام وجود لمس کرد و برای تامین و صیانت از حقوق شهروندی آنها کوشا باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه تاکنون بیماران خاص و صعب العلاج آنگونه که باید و شاید در جامعه دیده نشده اند گفت: این گروه بیماران خاص نیازمند توجه ویژه اند و باید برای تامین نیازهای جسمی و روحی آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی بر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای مراجعه آسان بیماران و معلولان تاکید کرد و افزود: شهرداری و دستگاههای اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که باید سهولت عبور و مرور افراد بیمار، سالخورده و معلول را فراهم کنند.
این مسوول به اهمیت رعایت حقوق شهروندی و ابلاغ منشور این مبحث اشاره کرد و گفت: این منشور شرح وظایف ذستگاههای اجرایی را تفکیک کرده تا از انجام امور به صورت سلیقه ای و موازی کاری جلو گیری شود.
وی اضافه کرد: در هر دستگاه اجرایی مصادیق حقوق شهروندی متفاوت است و دستگاها باید بر اساس منشور در قالب انجام وظایف و ماموریتهای تعریف شده ایفای نقش کنند.
جوادیان زاده ، ارتباط الکترونیکی و توسعه سیستم خدمات رسانی به شهروندان را یاد آور شد و افزود: در این سیستم می توان در بحث صیانت از حقوق شهروندی گامهای موثر تری برداشت.
این مسوول خطاب به اعضای ستاد صیانت از حقوق شهروندی بافق گفت: فلسفه ستاد این است که بازرسی و رصد کردن از فعالیت های اداری به گونه ای باشد که فضایی شاداب و پر نشاط را به دور از روزمرگی ایجاد کند.
وی ارتباط با ستاد یزد و ارسال مکاتباط و برنامه های انجام شده و همچنین اعلام عملکردها را به دبیر خانه این ستاد را از نقاط قوت ستاد صیانت از حقوق شهروندی بافق برشمرد.
جوادیان زاده با بیان اینکه موتور سورای و ناهنجاری های اجتماعی باعث افسردگی و تضعیف روحیه می شود خاطر نشان کرد: تولید و نشر آثارمفاخر شهرستان بافق و مباحث فرهنگی و معنوی غنی این شهرستان ، نتیجه مطلوب دارد و در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه تاثیر گذار خواهد بود.
فرماندار بافق هم در این نشست با تبریک هفته وحدت و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: این شهرستان از لحاظ معنوی و مذهبی پیشتاز استان یزد است.
سید مهدی طلایی مقدم از تصویب سند فرهنگی شهرستان بافق خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای آینده بر اساس آمار و اطلاعات واقعی ، بررسی نقاط ضعف و قوت در این سند دیده شده تا کارهای علمی و فرهنگی مدون و مصوب داشته باشیم.
فرماندار بافق اضافه کرد: در حوزه پژوهش هم در شرکت سنگ آهن مرکزی اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم تا افق 1404 در مقوله فرهنگی و توسعه پایدار این شهرستان با هماهنگی و همدلی مردم و مسوولان گامهای موثری برداشته شود.
در پایان این جلسه از مدیران اداراتی که در امر رعایت و صیانت از حقوق شهروندی بیشترین تلاش را کرده بودند با اهدا لوح سپاس، تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار